صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / قهرمان‌پور: ترامپ خبرسازترین چهره بین‌المللی سال ۲۰۱۸ است
قهرمان‌پور: ترامپ خبرسازترین چهره بین‌المللی سال ۲۰۱۸ است

/خبرسازترین شخصیت سال 2018/

قهرمان‌پور: ترامپ خبرسازترین چهره بین‌المللی سال ۲۰۱۸ است

یک کارشناس مسائل بین‌الملل، معتقد است که جنجالی‌ترین و خبرسازترین شخصیت بین‌المللی در سال 2018 دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا بوده است.

ترامپ

خبرگزاری دانشجویان ایران در آستانه فرا رسیدن سال نو میلادی( ۲۰۱۹) در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب‌نظران عرصه بین‌الملل و سیاست خارجی کشور از آن‌ها پرسیده که به نظرشان خبرسازترین چهره بین‌المللی  سال ۲۰۱۸ فارغ از عملکرد مثبت یا منفی آن‌ها چه کسی بوده است؟

در همین راستا ، رحمان قهرمان پور در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال اعلام  کرد که به نظر وی جنجالی‌ترین و خبرسازترین فرد در سال ۲۰۱۸ دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا بوده است.

 وی در تبیین علت این انتخاب خود گفت: در سال ۲۰۱۸ به مانند سال قبل همچنان شاهد توییت‌های جنجالی رییس جمهور آمریکا در مورد مسائل بین‌الملل بودیم چنانچه که او از طریق شبکه اجتماعی بسیاری از سیاست‌های خود در عرصه داخلی آمریکا و همچنین عرصه بین‌الملل را مطرح می‌کرد. تصمیماتی که بعضا باعث ایجاد شوک در داخل آمریکا و عرصه بین‌الملل می‌شد.

قهرمانپور  با بیان این‌که ترامپ با مجموعه اقداماتی که در عرصه بین‌المللی انجام داده تصوری که جامعه جهانی از رییس جمهور آمریکا در پی این سال‌ها را داشت ،تغییر داده و باعث جلب توجه رسانه‌ها و جامعه بین‌المللی شده است، ادامه داد: یکی از اقدامات حاشیه‌ساز ترامپ تصمیم این دولتمرد آمریکایی مبنی بر خروج آمریکا از تعدادی از پیمان‌های بین‌المللی بوده است که در این ارتباط می‌توان به موضوع خروج آمریکا از برجام اشاره کرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل همچنین به مخالفت‌های ترامپ در تامین مالی ناتو از سوی آمریکا اشاره کرد و افزود: در سال ۲۰۱۸ شاهد درگیری‌های تجاری بین آمریکا و چین و برخی از کشورهای اروپایی بودیم و این به تصمیم ترامپ مبنی بر اعمال تعرفه بر روی برخی از کالاهای صادراتی این کشور را به آمریکا برمی‌گردد.

قهرمان‌پور همچنین از دیگر اقدامات جنجالی ترامپ در سال ۲۰۱۸ را دیدار او با رهبر کره شمالی و همچنین  ملاقاتش با پوتین عنوان کرد و گفت: همچنین در این سال در چارچوب سیاست‌های خصمانه ترامپ در ارتباط با موضوع مهاجران شاهد این بودیم که او در مقطعی اقدام به جدا کردن فرزندان مهاجران غیرقانونی لاتین‌تبار از والدین‌شان کرد که این موضوع با واکنش‌های متعددی در داخل آمریکا و جامعه بین‌الملل مواجه شد چنانکه ترامپ مجبور شد در ظاهر از این تصمیم خود تا حدودی عقب‌نشینی کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.