صفحه اصلی / استان ها / همدان / رتبه آخر همدان در اشتغالزایی روستایی
رتبه آخر همدان در اشتغالزایی روستایی

رتبه آخر همدان در اشتغالزایی روستایی

سرپرست فرمانداری همدان با اشاره به روند منفی اجرایی شدن طرح‌های اشتغالزایی روستایی در شهرستان همدان، گفت: هیچ بن‌بستی برای اجرایی شدن طرح‌های خوداشتغالی و اشتغالزایی در شهرستان همدان وجود ندارد.

اشتغال روستایی

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین افشاری یکشنبه ۲ دی در کارگروه سرمایه‌گذاری و اشتغال شهرستان همدان، تصریح کرد: تراز مدیریت همدان باید به گونه‌ای باشد که سایر شهرستان‌ها از آن الگو بگیرند و با شهرستان همدان مقایسه شوند.

وی در ادامه با اشاره به رتبه شهرستان همدان در حوزه اشتغال روستایی، خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت ۱۰۲ هزار نفری روستائیان همدان، این شهرستان در حال حاضر رتبه آخر کشوری را در حوزه اشتغالزایی روستایی به خود اختصاص داده است.

افشاری با بیان اینکه پیگیری طرح‌های قابل اجرا روند کُندی را به دنبال دارد، افزود: تعدادی طرح از سوی دستگاه‌های اجرایی به کارگروه تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع داده شده که بسیاری از آنها به سرانجام نرسیده است.

وی بیان کرد: تا کنون بانک‌های مذکور با هدف اشتغال و دغدغه اشتغالزایی همراه طرح‌ها بوده‌اند و در این میان برخی دستگاه‌های اجرایی به عنوان حلقه مفقوده کار خود را نیمه‌تمام گذاشته‌اند.

افشاری خواستار عملیاتی شدن طرح‌های اشتغالزایی در دو هفته آینده شد و ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید از طرح‌های معرفی شده مانند فرزند خود حمایت کرده و مدیران دستگاه‌ها پیگیری اجرایی شدن را به عهده گیرند.

سرپرست فرمانداری همدان از بانک‌های مربوطه خواست تا هرچه سریع‌تر موانع طرح‌های اشتغالزایی را رفع و استعلام‌های لازم را به سرانجام رسانند.

وی مقصر پیشرفت ۴۷ درصدی طرحهای اشتغالزایی در شهرستان همدان را مدیران دانست و گفت: میزان طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها را بسیار کم و ناچیز است و باید طرح‌ها ۱۰ برابر میزان هدفگذاری اعلام شود تا به ۲ برابر این مقدار بتوانیم برسیم.

افشاری در پایان یادآور شد: با توجه به میزان مبلغ درنظر گرفته شده از سوی استان برای شهرستان همدان باید بدانیم که هیچ بن‌بستی برای اشتغال در شهرستان همدان وجود ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.