صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / تشکیل کمیته مشترک سازمان مدیریت تهران با سندیکای شرکت‌های ساختمانی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران خبر داد

تشکیل کمیته مشترک سازمان مدیریت تهران با سندیکای شرکت‌های ساختمانی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از تشکیل کمیته مشترک سازمان مدیریت استان تهران با سندیکای شرکت های ساختمانی برای مشارکت در برخی پروژه های تخصصی استان خبر داد.

نعمت‌الله ترکی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران

به گزارش کسب و کار نیوز، نعمت اله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در هفتادمین سال تاسیس “سندیکای شرکت های ساختمانی ایران” از این مجموعه بازدید و در نشستی با اعضای هیئت مدیره درباره محورهای مهم همکاری سازمان مدیریت تهران با سندیکا گفتگو کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در این نشست با بیان اینکه بخش دولتی پشتیبان خوبی برای بخش خصوصی است، اظهار کرد: انتظار ما از شما به عنوان بخش خصوصی این است که در پروژه‌های تخصصی مشارکت داشته باشید. رویکرد دولت در مشارکت های عمومی و خصوصی پشتیبانی و حمایت از بخش خصوصی است.

وی با برشمردن ظرفیت‌های شهرستان‌های استان تهران پروژه کمربندی پاکدشت را به عنوان یکی از قدیمی ترین پروژه‌های راه و شهرسازی معرفی کرد که حدود ۱۰ سال اجرایی نشده است.

ترکی با معرفی محورهای همکاری سازمان مدیریت با سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران گفت: رویکرد ما به عنوان دولت واگذاری پروژه های دستگاه های اجرایی به بخش خصوصی است و در این زمینه پروژه‌های راه و شهرسازی اولویت واگذاری دارند. از ساخت و ساز تونل تا جاده و راه و بازسازی بافت فرسوده مواردی است که شما می توانید در آن سرمایه گذاری کنید.

وی با بیان اینکه رابطه بخش خصوصی با حاکمیت و دولت باید قاعده مند شود، در این نشست اعلام کرد: برای همکاری های بیشتر کمیته ای مشترک میان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با سندیکای شرکت های ساختمانی ایران ایجاد می شود که متشکل از دو کارگروه تطبیق قوانین و تطبیق برنامه ها با اسناد توسعه ای استان است.

وی همچنین با یادآوری علت احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اظهار کرد: سال های سال دستگاه های اجرایی درگیر احیا، ادغام و یا تجمیع سازمان ها بودند و یکبار از خودمان سوال نکردیم انحلال و احیا چه خروجی برای کشور خواهد داشت؟

ترکی افزود: در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها درگیر ساختار و منابع هستیم و اگر هدف مشخصی ترسیم نمی کردیم به بیراهه می رفتیم. ما با آسیب شناسی از وضعیت موجود و با درک این نکته که آیا سازمان مدیریت ملزم به پاسخگویی است؟ کار را آغاز کردیم . اعتقاد ما این است که اگر مشکلات پایتخت حل شود در تمام کشور اثر گذار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به تدوین سند آمایش استان تهران گفت: در این سند توزیع عادلانه بودجه، ثروت و منابع انسانی محور است. آمارها نشان می‌دهد که ۸۰ درصد منابع و توسعه در نیمه غربی کشور که تهران هم جز آن است قرار داشته و نیمه شرقی علی رغم وجود ظرفیت های فراوان محروم مانده است. آمایش تلاش می‌کند توسعه را عادلانه میان سرزمین ها تقسیم کند.

وی ادامه داد: اگر نگاهی به آمارهای جمعیتی استان تهران بیندازیم فاجعه آور است، در هر کیلومتر مربع در تهران هزار نفر و در برخی شهرستان های استان ۱۰ هزار نفر زندگی می کنند.

ترکی افزود: اگر دولت و بخش خصوصی از سال های گذشته کنار هم می نشستند کمتر این مشکلات پیش می آمد.متاسفانه نگاه مدیریتی یکپارچه نیست و این چالش ها پیش می آید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به همکاری دانشگاه تهران در تهیه سند آمایش اشاره کرد و گفت: جمعیت، فضای کسب و کار و …با رویکرد اقتصادی در سند دیده شده است. شاید برایتان سوال باشد؛ چرا برنامه های این همه اسناد توسعه ای از پیش از انقلاب تاکنون عملیاتی نشده است؟ ما در سازمان مدیریت به این نتیجه رسیدیم که علت آن تدوین جامع برنامه‌ها از بالا به پایین بوده و ظرفیت ها و زیرساخت های آن هم در هم تنیده و بدون تفکیک است. به همین دلیل برای تهیه سند توسعه استان تهران نگاهمان را از پایین به بالا تغییر دادیم برای مثال شهرستان پاکدشت در سند توسعه استان به شهر گل و پایتخت گل و گیاه ایران تبدیل خواهد شد چرا که ظرفیت تولید یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون گل شاخه بریده در سال دارد.

در این جلسه مقرر شد؛ مقدمات تشکیل کمیته مشترک میان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران طی چند روز آینده از سوی نمایندگان دو طرف فراهم شده و موارد مورد بحث و فعالیت در کارگروه‌های منظور شده بررسی و سپس نتیجه به کمیته اعلام شود.

بر اساس گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، گفتنی است؛ این نشست با حضور اعضای هیئت مدیره سندیکای شرکت های ساختمانی ایران، “پرویز قوامی نژاد” معاون نظام فنی و اجرایی و “علی عشاقی” رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی ۲۶ همت درآمد از محل جرایم در بودجه سال ۱۴۰۳ + جدول

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.