صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / بررسی لایحه واگذاری بناهای تاریخی به شهرداری‌ها در کمیسیون شوراها

بررسی لایحه واگذاری بناهای تاریخی به شهرداری‌ها در کمیسیون شوراها

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از بررسی لایحه واگذاری بناهای تاریخی از سازمان میراث فرهنگی به شهرداری ها به منظور حفظ و بهره مندی مناسب از آنها در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

کمیسیون شوراها

قاسم میرزایی نیکو در گفت و گو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور بیان کرد: در ابتدای جلسه امروز کمیسیون دو تن از اعضای هیئت رئیسه کمیسیون شوراها که برای حضور در کارگروه هیئت رئیسه مجلس برای پیگیری کلیپ منتشر شده از نماینده سراوان و مسائلی که به شان رفتار نمایندگان باز می گردد، در کنار هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان؛ انتخاب شده بودند گزارشی اولیه به کمیسیون ارائه دادند ولی بررسی ها همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: در ادامه لایحه ای که از سوی وزارت کشور و رئیس جمهور به منظور واگذاری اثرات تاریخی در مجموعه حریم شهرها و روستاها از سازمان میراث فرهنگی به شهرداری‌ها آمده بود مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم دماوند در مجلس در ادامه تصریح کرد: بر اساس این لایحه به سازمان میراث فرهنگی این اختیار داده می شود تا طبق قراردادی بناهای تاریخی را به شهرداری‌ها بسپارد تا آنها در راستا حفظ و بقای این بنا ها تلاش کنند و از این مجموعه ها بهره برداری مناسبی شود.

وی در پایان گفت: در این لایحه چند ملاحظه وجود داشت. اول اینکه بناهای تاریخی روستاها نیز اضافه شد و از سوی دیگر در زمینه چگونگی قرار دادها نیز بحث شد. در نهایت کمیسیون شوراها به عنوان کمیسیون فرعی کلیات آن را تصویب کرد و در کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون اصلی بحث بیشتری بر روی این موضوع خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.