صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / ادامه خبرهای مرتبط با نماینده سراوان/پیشنهادی برای کاهش قیمت کالا/تقدیر روحانی از وزیر دفاع …
ادامه خبرهای مرتبط با نماینده سراوان/پیشنهادی برای کاهش قیمت کالا/تقدیر روحانی از وزیر دفاع …

در گزیده اخبار سیاسی دوم دی بخوانید؛

ادامه خبرهای مرتبط با نماینده سراوان/پیشنهادی برای کاهش قیمت کالا/تقدیر روحانی از وزیر دفاع …

ارائه گزارش پزشکیان درباره نماینده سراوان در جلسه هیئت رییسه، دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی با رهبری، ورود مافیا در مباحث آموزشی، پیشنهاد تقویت فروشگاه‌های بزرگ برای کاهش قیمت کالا، تقدیر روحانی از وزیر دفاع، تفهیم یک اتهام جدید به محمد نجفی و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یکشنبه، دوم دی ماه ۱۳۹۷ است.

2.10

به گزارش کسب و کار نیوز، در پی تاکیدات رئیس‌جمهوری در دومین نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید در رابطه با لزوم صرفه جویی توسط دستگاه‌های اجرایی، گزارش اقدامات وزارت دفاع به استحضار روحانی رسید که به دلیل فعالیت‌های صورت گرفته جهت صرفه‌جویی‌های انجام شده در وزرات دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس جمهوری مراتب تقدیر و تشکر خود را به امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع ابلاغ کرد.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: به موازات حمایتی که از دکتر روحانی داریم، باید انتقاد کرده و نظارت خود را لحاظ کنیم. حجت‌الاسلام و المسلمین رسول منتجب‌نیا با بیان اینکه در حال حاضر اصلاح‌طلبان نباید در جبهه مقابل دولت قرار بگیرند، اظهار کرد: در شرایط فعلی به دلیل فشارهای اقتصادی و مشکلاتی که برای مردم پیش آمده، نوعی دلسردی و نگرانی در آن‌ها احساس می‌شود، چه نسبت به اصولگراها که از پیش مایوس بودند که آن‌ها قدمی بردارند و چه نسبت به اصلاح‌طلبان که دولت را منتسب به آن‌ها می‌دانند و این نگرانی در آن‌ها وجود دارد. بنابراین

فرمانده معظم کل قوا در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی تاکید کردند: کاری کنید که نیروی انتظامی در چشم مردم مقتدر، عادل و هوشیار باشد. حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی لازمه رسیدن نیروی انتظامی به جایگاهی در تراز انقلاب و نظام اسلامی را پیشرفت بدون توقف خواندند و افزودند: بخشهای مختلف نیروی انتظامی از جمله کلانتری‌ها، پاسگاهها و گشت‌های انتظامی در پیش چشم مردم قرار دارد، و قضاوت درباره عملکرد نیروی انتظامی به مجموعه نیروهای مسلح و نظام اسلامی تعمیم پیدا می‌کند.

محمدجواد جمالی با اشاره به اینکه پرونده نماینده سروان در هیات نظارت باز است، تاکید کرد: به زودی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بعد از برگزاری جلسه نتیجه را اعلام می‌کند.

همچنین محمد علی وکلیی گفت که گزارش مسعود پزشکیان درباره حواشی مربوط به نماینده سراوان در جلسه هیئت رئیسه مجلس ارائه خواهد شد. وی افزود: هیئت رییسه مجلس براساس تقویم هفتگی صبح فردا تشکیل جلسه می دهد و قرار است در این جسله گزارش آقای پزشکیان به عنوان مسوول بررسی حواشی مربوط به نماینده سراوان در این جلسه ارائه شود.

نمایند مردم اهواز در مجلس هم  انتشار پستی در صفحه‌ اینستاگرام خود از تشکیل جلسه‌ غیرعلنی برای حواشی صورت گرفته پیرامون نماینده سراوان انتقاد کرد و گفت: این موضوع اولویت اصلی مجلس نبود.

احمد امیرآبادی فراهانی، یک عضو هیات رئیسه مجلس نیز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشتکه علیم یارمحمدیفیلمبردار جلسه غیرعلنیِ مربوط به نماینده سراوان بوده است و  آن را در اختیار آقای درازهی نماینده سراوان گذاشتند که بخش عذرخواهی را پخش کنند.» وی درحاشیه جلسه امروز مجلس نیز توضیحاتی درباره چگونگی انتشار فیلم جلسه غیررسمی درباره نماینده سراوان ارائه کرد.

در همین ارتباط صادق زیبا کلام در ارتباط با این سوال که وظیفه اخلاقی مسئولین نسبت به مردم چیست؟ با اشاره به ویدیوهای منتشر شده از هتاکی تعدادی از مسئولین طی روزهای اخیر ، اظهار کرد: همه ما انسان هستیم، جایزالخطا هستیم ، ممکن است عصبانی شویم و یک زمانی حرفی بزنیم که دوست نداریم. این‌که بعدا فرد حاضر نشود از مردم عذرخواهی کند، بد است و وظیفه اخلاقی خود را به عنوان مدیر، مسئول یا عضوی از جامع ایفا نکرده است. این استاد دانشگاه تاکید کرد: جسارت عذرخواهی نکردن از مردم بزرگ ترین اشتباه است.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مافیایی در مباحث آموزشی ورود پیدا کرده که یک طرف آن کنکور و طرف دیگرش کتاب‌های کمک‌آموزشی است.علیرضا سلیمی افزود:موضوع مشق شب متفاوت از این موضوع است، چون مشق شب کار تخصصی است. معلم تشخیص می‌دهد در پاره‌ای از موارد که نیاز است به دانش‌آموز مشق شب دهد و در موارد دیگر این اتفاق رخ نمی‌دهد.

همچنین یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظیفه سازمان حمایت از مصرف کننده برای قیمت‌گذاری و نظارت بر قیمت‌ها، تقویت فروشگاه‌های بزرگ را موجب ایجاد رقابت در بازار کالا و در نتیجه کاهش قیمت اجناس دانست .

حسین موسویان در مورد خروج آمریکا از سوریه با اشاره به این‌که  “اختلاف‌نظر داخل آمریکا جدی است” گفت: خروج آمریکا از سوریه به شرطی به نفع مثلث مسکو ـ تهران ـ آنکارا خواهد بود که بتوانند همکاری‌های مشترک را تعمیق بخشیده و هرچه سریع‌تر بحران سوریه را مدیریت کنند.این دیپلمات پیشین کشورمان افزود: پنتاگون و اکثریت کنگره مخالف این تصمیم هستند. تصمیم گیری در شورای امنیت ملی آمریکا هم به خاطر اختلافات اعضا تاکنون اتخاذ نشده است و ترامپ رأسا تصمیم خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه را به پنتاگون اعلام کرده است.

محمود الزهار از رهبران برجسته و رئیس فراکسیون حماس صبح امروز با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون آخرین تحولات فلسطین با وی گفت‌وگو کرد. در این دیدار امیر دریابان شمخانی با بیان اینکه تنها راه پیروزی و احقاق حق مردم فلسطین تکیه بر اراده داخلی و مقاومت اسلامی است، گفت: مهم‌ترین اولویت جهان اسلام حمایت از آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف است و هرگونه  اقدامی  که موجب ایجاد انحراف در مسیر مبارزه با رژیم صهیونیستی به عنوان اصلی‌ترین تهدید جهان اسلام گردد خیانت به مسلمانان جهان تلقی می‌شود.

شرکت انرژی هسته‌ای روس‌اتم روز شنبه اعلام کرد که راکتور شماره یک نیروگاه هسته‌ای لنین‌گراد را از رده خارج خواهد کرد. گفته می‌شود که تخلیه سوخت اورانیوم این راکتور که سال ۱۹۷۳ آغاز به کار کرده بود، تا سال ۲۰۲۳ به طول می‌انجامد. نیروگاه هسته‌ای لنین‌گراد سه راکتور هسته‌ای دیگر از همین نوع نیز در اختیار دارد و سال گذشته یک راکتور جدید را نیز راه‌اندازی کرده است.

پیام درفشان در خصوص آخرین وضعیت پرونده محمد نجفی –وکیل دادگستری که در ارتباط با حوادث دی ماه ۹۶ با حکم دادگاه انقلاب اراک به حبس محکوم شده است- از تفهیم اتهام جدیدی به موکلش خبر داد و گفت:چند روز پیش، سه اتهام جدید در شعبه بازپرسی شازند در رابطه با موکلم مطرح شد که بازپرس با هر سه این اتهامات مخالفت کردند، اما دادستان اصرار کرده و اتهام “تشویش اذهان عمومی”  به او تفهیم شده است.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (یکشنبه) دوم دی ماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.