صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / آزادسازی حریم خط لوله فرآورده در روستای اِساس سوادکوه
آزادسازی حریم خط لوله فرآورده در روستای اِساس سوادکوه

پس از ۱۰سال پیگیری محقق شد

آزادسازی حریم خط لوله فرآورده در روستای اِساس سوادکوه

مدیر منطقه شمال شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از آزادسازی ۱۱ هزار متر مربع از حریم خط لوله ۱۲ اینچ ری - ساری پس از ۱۰ سال پیگیری منطقه شمال خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, ارسلان رحیمی با اشاره به اهمیت ساماندهی مسیر خطوط لوله در مناطق سخت‌گذر برای دسترسی آسان در زمان بروز حوادث یا انجام تعمیرات، گفت: حریم آزاد شده در حدفاصل فشارشکن ورسک تا مرکز انتقال نفت مرگاو واقع شده و از نظر جغرافیایی منطقه‎ای بکر، مملو از فنس‎های ایجاد شده و در حال کشت محصولات کشاورزی توسط مجاوران بود که همه این ویژگی‌ها اهمیت آزادسازی مسیر فوق را نشان می‎دهد.
وی با اشاره به ضریب بالای احتمال وقوع حوادث در این محدوده به دلیل شیب بالای زمین و همچنین مسکونی و توریستی بودن روستا اظهار کرد: با آزادسازی حریم یادشده، عملیات اسکن و عمق‏‌بخشی لوله، ساماندهی آب‎رودها، ترمیم گرده‎ماهی و رفع یک مورد بیرون افتادگی لوله نیز انجام و حریم خط لوله ۱۲ اینچ فرآورده ورسک – مرگاو برای کارکنان شرکت قابل تردد شد.
رحیمی با اشاره به پیگیری ۱۰ ساله این عملیات گفت: پس از انجام توافق نهایی واحد حقوقی با ۲۴ نفر از مجاوران خط در سال ۹۷، عملیات آزادسازی و ساماندهی حریم خط لوله به عرض ۱۱ متر و طول بیش از یک‎هزار متر در روزهای گذشته انجام شد.
مدیر منطقه شمال شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به تلاش‎های همکاران حراست و تعمیرات خط در سال‎های گذشته برای مذاکره با اهالی و ارائه تذکر و اخطار پیرامون خطرات تجاوز به حریم خط لوله، همچنین مشکلاتی که برای همکاران تعمیرات خط در زمینه دسترسی و انجام تعمیرات روی خط لوله وجود داشت، افزود: پروژه آزادسازی این محدوده با پشتیبانی خدمات ترابری در مدت ۱۵ روز انجام شد.

 

همچنین مطالعه کنید:

افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز طی گزارشی نوشت: صادرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.