صفحه اصلی / استان ها / مازندران / ریل ساحلی قطار شمال دوطبقه می‌شود؟
ریل ساحلی قطار شمال دوطبقه می‌شود؟

ریل ساحلی قطار شمال دوطبقه می‌شود؟

مدیر کل راه آهن شمال درباره علت گسترش نیافتن شرق به غرب راه آهن در مازندران تاکید کرد: احداث خطوط راه آهن در استان مازندران به واسطه تملک اراضی با مشکلات بسیاری مواجه بوده و نیازمند همکاری همه جانبه نهادهای ذیربط از شهرداری‌ها تا استانداری است.

ایران زیباست؛ طبیعت پاییزی منطقه «شیرگاه» شهرستان سوادکوه در استان مازندران

یوسف گران پاشا در گفت‌وگو با ایسنا درباره توسعه شبکه ریلی به سمت غرب مازندران و استان گیلان اظهار کرد: جلسات متعددی در این زمینه با محور چگونگی گسترش خطوط ریلی و نحوه احداث به دو طریق ریل ساحلی و هوایی یا طبقاتی مورد بررسی قرار گرفت که این موضوع مستلزم مطالعات بیشتر توسط معاونت ساخت وزارت راه است.

وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی احداث خطوط ریلی به شهرستان‌های بابل و آمل از ایستگاه قائمشهر آغاز شده است، گفت: امکان سنجی‌های لازم در این خصوص انجام شده و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد گسترش شبکه ریلی باشیم.

وی از برقی کردن خطوط راه‌آهن شمال از گرمسار تا اینچه‌برون و گرگان توسط شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد و آن را تحولی بزرگ در خطوط ریلی کشور توصیف کرد و افزود: قرارداد این طرح به ارزش یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون یورو با کشور روسیه منعقد شد که با پایان یافتن مطالعات طرح انتظار داریم از اوایل تابستان سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود.

گران‌پاشا از وجود شبکه ریلی در بند امیرآباد مازندران به عنوان یک امتیاز برای حمل و نقل استان، یاد و خاطرنشان کرد: امکان بارگیری مستقیم از کشتی به قطار در این بندر به واسطه امکانات و تجهیزات پیشرفته ممکن شده تا از این طریق ترانزیت کالا با سهولت صورت گیرد.

وی با اشاره به کاربردهای گوناگون شبکه ریلی اعم از جابه‌‏جایی مسافر، مواد غذایی، کالاهای صنعتی و دامی در نقاط گوناگون گفت: بازه خدمات دهی خطوط ریلی در نقاطی مانند نکا، پل سفید، شیرگاه و بنادر امیرآباد و اینچه برون سبب تنوع استفاده از شبکه راه آهن شمال شده است.

گران پاشا از مزایای خطوط ریلی سخن گفت و خاطرنشان کرد: سهولت جابه‌جایی و حمل و نقل، قیمت مناسب، ایمنی و آسایش بیشتر نسبت به سایر خطوط ارتباطی، کاهش قابل ملاحظه مصرف سوخت، کاهش آمار تصادفات نسبت به جاده و آلایندگی به مراتب کمتر از مزایای استفاده از شبکه ریلی است.

وی با اشاره به مقوله فرهنگ سازی با تاکید بر اینکه رانندگان و عابران از محل های مطمئن و ایمن در تقاطع با راه آهن عبور و مرور کنند، اظهار کرد: احداث گذرگاه هم‏سطح و زیرگذرهای متعدد برای تردد خودروها و عابرین پیاده پیش بینی شده تا با رعایت مقررات شاهد اتفاقات ناگوار در تصادفات واگن ها نباشیم.

مدیر کل راه آهن شمال، احداث و گسترش شبکه ریلی را منوط به بودجه دولتی دانست و گفت: شرکت راه آهن به عنوان بهره‌بردار خطوط ریلی است اما احداث شبکه ریلی برعهده وزارت راه بوده که پس از واگذاری به معاونت ساخت و احداث آن در اختیار شرکت راه آهن قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کرونا

تست کرونا ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا مثبت در بابل اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از اول اسفند ماه تاکنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.