صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / برپایی مراسم نکوداشت صدمین سال تأسیس دانشگاه تربیت‌معلم/رونمایی از تاریخ جامع تربیت‌معلم
برپایی مراسم نکوداشت صدمین سال تأسیس دانشگاه تربیت‌معلم/رونمایی از تاریخ جامع تربیت‌معلم

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان خبر داد

برپایی مراسم نکوداشت صدمین سال تأسیس دانشگاه تربیت‌معلم/رونمایی از تاریخ جامع تربیت‌معلم

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه فرهنگیان کشور از رونمایی از تاریخ جامع تربیت‌معلم کشور در اسفندماه امسال خبر داد.

دانشگاه فرهنگیان

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر علی‌باقر طاهری‌نیا در مراسم نکوداشت یکصدمین سال تأسیس دانشگاه فرهنگیان و هفتاد و چهارمین سال تأسیس پردیس این دانشگاه در استان لرستان که در محل پردیس علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد، با بیان اینکه لرستان به اعتبار پیشینه تاریخی، تمدنی و تاریخ معاصر موجب مباهات و زینت ایران و فخر بشریت است، اظهار کرد: در لرستان شخصیت‌هایی که مفاخر ما هستند، شکل گرفته‌اند و فقاهت مرجعیت شیعه در استان ثبت شده و این مهم در جهان نیز مایه فخر ماست.

وی اضافه کرد: لرستان سرزمین مفاخر، هنرمندان، ادیبان، شخصیت‌های مذهبی و علمای عالم تشیع و شهیدان سرافراز است.

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه فرهنگیان کشور برندسازی را راهبرد اصلی در ادبیات توسعه عنوان کرد و با بیان اینکه هر ملتی برای خود در دنیا برندی ایجاد کرده که قطار توسعه‌اش شتاب بیشتری گرفته است، افزود: طی سالیان گذشته شهرهایی نظیر خراسان رضوی، اصفهان، همدان، مرکزی به‌عنوان پایتخت یک برند معرفی شدند و حال سؤال اینجاست لرستان پایتخت چیست؟ برای برندسازی در لرستان چکار باید کنیم و چه کرده‌ایم؟

وی اضافه کرد: در دوره‌ای که مفرغ نماد توسعه در دنیا بوده است، لرستان محل مفرغ‌سازان بوده و پیشینه مفرغ‌سازی در آن به ۵۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد، به‌عنوان یک پژوهشگر پیشنهاد می‌کنم باید برای لرستان برندسازی و نمانام سازی کنیم چراکه این مهم تاریخ درخشان این منطقه است.

این مسئول تأکید کرد: لرستان باید پایتخت تاریخ و صنعت نام گیرد، شاید این نام‌گذاری پیامدها و نقدهایی را به دنبال داشته باشد؛ اما با توجه به پیشینه ما در مفرغ‌سازی این مهم یک ضرورت است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به آسیب‌های نظام دانشگاهی فعلی در جامعه، گفت: علیرغم اینکه توسعه در آموزش عالی کشور رخ داده است، اما هنوز شاهدیم دانشگاه‌های ما همه مأموریت‌ها را با هم انجام می‌دهند و این کاری نشدنی است؛ چراکه مأموریت دانشگاه‌ها باید روشن و شفاف باشد.

وی اضافه کرد: در نظام آموزش عالی کشور شاهد بسط کمی فراوان هستیم و پارادایم روشنی برای آموزش عالی نداشته‌ایم، وگرنه چه معنا داشت در یک فضایی آموزش عالی رشد بادکنکی داشته باشد و در یک فضا بخواهیم برخی از دانشگاه‌ها را منحل کنیم.

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه وضعیت دانشگاه در مقابله با این آسیب‌ها چگونه است، گفت: این آسیب‌ها برای دانشگاه فرهنگیان به حداقل رسیده، چراکه این را می‌داند که باید چه کند و این تفاوت، وجه تمایز ما نسبت به سایر دانشگاه‌هاست.

وی اضافه کرد: برای توسعه دانشگاه فرهنگیان همه باید پای کار آیند و این تکلیفی ملی برای جامعه است و با تدبیر و اهتمام بتوانیم این دانشگاه را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

طاهری‌نیا با تأکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان تنها دانشگاهی است که در بدو تأسیس مأموریتش مشخص شده است و آن تعلیم و تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی آموزش‌وپرورش است، افزود: مأموریت این دانشگاه واضح و مشخص است و دانشگاه در تعارض ارزش‌ها زندگی نمی‌کند، به‌رغم تفاوت نام‌های این دانشگاه از دانش‌سرا به دانشگاه فرهنگیان، اما مأموریتش تغییر نکرده است.

وی اضافه کرد: بستر دانشگاه فرهنگیان به‌اندازه نیاز آموزش‌وپرورش است و البته در کنار آن باید به امر کیفیت در آموزش نیز بپردازیم.

طاهری‌نیا عنوان کرد: دانشگاه‌های دیگر کارکرد تربیتی خود را فراموش کرده‌اند، اما دانشگاه فرهنگیان تربیت‌محور و فضا و کارکردش تربیتی است.

وی بیان کرد: حتی پژوهش دانشگاه فرهنگیان نیز تربیت‌محور است و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه مدیران موفقی در جامعه هستند؛ چراکه این دانشگاه تعالی‌بخش و انسان‌ساز است.

برگزاری مراسم نکوداشت یکصدمین سال تأسیس دانشگاه تربیت‌معلم در کشور

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه فرهنگیان از برگزاری مراسم کشوری و ملی نکوداشت یکصدمین سال تأسیس دانشگاه تربیت‌معلم در کشور خبر داد و با بیان اینکه این مراسم اسفندماه امسال برگزار خواهد شد، یادآور شد: در این مراسم تاریخ جامع تربیت‌معلم کشور، تاریخ زندگی‌نامه و وصیت‌نامه دانشجو معلمان و موزه تربیت‌معلم کشور که دارای قدیمی‌ترین اسناد تربیت‌معلم هستند، رونمایی خواهد شد. این نکوداشت اقدام ماندگاری خواهد بود که خروجی آن به نفع تعلیم و تربیت است.

وی اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان لرستان بهترین عملکردها را دارد و در عرضه سند مکتوب و تاریخ جامع سهم بسیار خوبی باید داشته باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز در این مراسم از کتاب تربیت‌معلم استان رونمایی و همچنین از پژوهشگران برتر نیز تجلیل شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.