صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / باید عمق اقیانوس نظام آموزش عالی کشور افزایش یابد
باید عمق اقیانوس نظام آموزش عالی کشور افزایش یابد

مقدسی:

باید عمق اقیانوس نظام آموزش عالی کشور افزایش یابد

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه‌هایی که امروز کشور در بخش های مختلف از جمله آموزش عالی متحمل می شود، حاصل هزینه‌ نکردن‌های گذشته است و باید تحولی جدید در سیستم آموزشی کشور ایجاد کرد.

سیدمهدی مقدسی

به گزارش کسب و کار نیوز، سید مهدی مقدسی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان مرکزی در خصوص روند برگزاری هشتمین دوره مسابقات مناظرات دانشجویی با بیان اینکه برگزاری چنین مسابقه‌ای ارزشمند است، اظهار کرد: در روند برگزاری این مسابقات باید فرهنگ مناظره ترویج داده می شود و باید بسترسازی لازم در این خصوص در دانشگاه‌ها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: نفس این مسابقات تنها نباید به برگزاری یک رقابت و جایزه خلاصه شود بلکه باید موضوعات مطرح شده به خروجی موثری بینجامد و پیشنهاداتی که در این مناظرات مطرح می شود برای تقویت حوزه مورد بحث و رفع نقاط ضعف بکارگیری شود، همچنین باید مراقب بود که جریانات سیاسی در پس این مناظرات جایی نداشته باشند.

مقدسی در خصوص ارائه طرح راه‌اندازی نخستین مرکز ارتباط مدارس با دانشگاه با تاکید بر اینکه متاسفانه چندین مرتبه این طرح مطرح شده، اما به نتیجه نرسیده است در حالی که اهمیت این موضوع و ضرورت این ارتباط محسوس است، گفت: هزینه‌هایی که امروز کشور متحمل می شود، حاصل هزینه‌نکردن‌های گذشته است، ما برای راه‌اندازی یک خانه علم که امکان نقش‌آفرینی علمی دانش‌آموزان را میسر می‌کند، هزینه‌ نمی‌کنیم در حالی که باید این مسئله را جدی گرفت.

وی که یکی از امضاکنندگان استیضاح وزیر علوم است، بر لزوم ایجاد تحول در نظام آموزش عالی کشور تاکید کرد  گفت: نظام آموزش عالی کشور یک اقیانوس با عمق یک متر است که پیشنهاد می‌شود وزیر علوم با کاهش سطح این اقیانوس بر عمق آن بیفزاید.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید قبول کنیم علیرغم همه تلاش‌های دانشگاه‌ها، اما دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کارایی و اثربخشی و مهارت لازم برای ورود به بازار کار را ندارند و حتی فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی پس از تحصیل جذب دوره‌های فنی و حرفه‌ای می‌شوند تا مهارت‌ بیاموزند چراکه نمی‌توانند بلافاصله پس از پایان تحصیل وارد محیط کار واقعی شوند.

وی خروج دانش‌آموزان از فضای کلاس و پاسخگویی به سوالات در محیط مناسب را ضرورت سیستم آموزشی کشور دانست و گفت: باید خشت اول را درست بنا کرد به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم اگر به ارتباط بین مدارس و دانشگاه به جهت کاهش هزینه‌ها در سال‌های بعد اعتقاد داریم کارگروه یا کمیته‌ای جهت اجرای پایلوت طرح راه‌اندازی نخستین مرکز ارتباط مدارس تشکیل شود و این طرح در صورت اثربخش بودن به دیگر شهرستان‌ها تسری یابد.

مقدسی تاکید کرد: باید گام‌های عملی برداشت و به اجرای طرح‌های این چنینی نگرش مثبت و باور داشت تا بتوان اثربخشی نیروی کار آینده کشور را از امروز رقم زد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.