صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / هشدار درباره خطرات “گردشگریِ آتشفشان”
هشدار درباره خطرات “گردشگریِ آتشفشان”

هشدار درباره خطرات “گردشگریِ آتشفشان”

یک گزارش نشان می‌دهد گردشگران جویای هیجان با حرکت به سمت آتشفشان‌ها در زمان فوران آنها، علاوه بر به خطر انداختن جان خود، مانع از خدمات رسانی نیروهای امدادی می‌شوند.

آتشفشان

به گزارش کسب و کار نیوز، این گزارش که از سوی “انجمن سلطنتی جغرافیا” در انگلیس ارائه شده است با هشدار نسبت به رشد خطرات ایجاد شده بواسطه “گردشگری آتشفشان” خاطر نشان کرده که چنین گردشگرانی از خطرات جدی که با آنها مواجه‌اند، آگاهی ندارند.

مقامات سرویس های اضطراری در کشورهایی مانند ایسلند اکنون باید با مشکل ورود گردشگرانی که به هنگام فوران آتشفشان‌ها به سمت آن ها سرازیر می شوند، دست و پنجه نرم کنند.

در پدیده “گردشگری آتشفشان” هزاران نفر تلاش می کنند برای تجربه حضوری دیدن، شنیدن و احساس گرما در چنین منظره طبیعی به آتشفشان فعال نزدیک شوند. به گفته محققان این گردشگران محسور قدرت آتشفشان جذب چنین تجربه استثنایی می شوند.

این افراد گازهای خروجی از آتشفشان‌ها را تنفس کرده و صدای حاصل از زمین را می شنوند و برای احساس قدرت زمین می خواهند نزدیک و نزدیک تر شوند. در نهایت برخی افراد که به آنها اصطلاحا “آتشفشان دوست” اطلاق می‌شود برای بازدید از آتشفشان‌ها سراسر دنیا را زیر پا می‌گذارند.

همچنین افزایش “گردشگری آتشفشان” می تواند ناشی از رشد استفاده از تلفن های همراه باشد و افراد دوست دارند در چنین شرایط دراماتیکی از خود تصاویری به ثبت برسانند. اما این افراد غالبا از خطرات بزرگی که با آن مواجه اند، غافل می‌مانند.

بسیاری از این افراد در اثر برخورد تکه های سنگ یا بمب های گدازه زخمی می شوند. یا ممکن است این افراد به سرچشمه های آتش نزدیک شده باشند و بی آن که متوجه باشند، گازهای سمی را تنفس کنند.

این گردشگران ممکن است متوجه نباشند که فوران ها با چه سرعتی می توانند تغییر کنند یا تهدیدهایی مانند سیل گدازه ها می توانند بروز یابند.

در چنین مواردی نیروهای امدادی برای نجات گردشگران باید جان خود را به خطر انداخته و برنامه های امنیتی خود را به تاخیر بیندازند.

در یک مورد از این دست اتفاقات در پی فوران آتشفشانی در ایسلند، گروهی از گردشگران با کرایه کردن یک بالگرد و تلاش برای فرود آمدن شبانه در نزدیکی آتشفشان، محدودیت های ایمنی را زیر پا گذاشتند.

در سال ۲۰۱۰ میلادی نیز دو گردشگر در ایسلند که در تلاش برای رسیدن به یک آتشفشان از یک یخچال طبیعی عبور کرده بودند، جان خود را از دست دادند.

به گزارش بی بی سی، در حالی که صنعت گردشگری ممکن است چنین گردشگرانی را تشویق کرده و سعی در جذب آنها بکند، اما به اعتقاد محققان این افراد می توانند برای مقامات خدمات اضطراری به ویژه در شرایط اضطرار مشکل‌آفرینی کنند. چرا که گردشگران گاها به مناطقی می روند که تخلیه آنها کار راحتی نیست. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کاهش ۹.۵ درصدی سرقت در تهران/ ورود ۵۰ موتور سنگین به ناوگان پلیس برای دستگیری سارقان

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در سومین جلسه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.