صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / قطعنامه سازمان ملل علیه اقدامات آمریکا در قبال هیئت روسیه

قطعنامه سازمان ملل علیه اقدامات آمریکا در قبال هیئت روسیه

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب کرده که از مسئولان آمریکایی می‌خواهد اقدامات غیرقانونی خود را علیه هیئت نمایندگان روسیه در سازمان ملل پایان دهند.

مجمع عمومی سازمان ملل

به گزارش کسب و کار نیوز، هیئت نمایندگان روسیه در سازمان ملل از تصویب این قطعنامه خبر داد و گفت، مجمع عمومی سازمان ملل دو قطعنامه را بنا به پیشنهاد کمیته ششم (کمیته حقوقی) مجمع عمومی سازمان ملل تصویب کرده است.

نمایندگان روسیه در سازمان ملل در بیانیه‌ای اظهار کردند: قطعنامه‌ای شامل درخواست از مسئولان آمریکایی برای توقف اقدامات غیرقانونی‌شان در رابطه با هیئت دائمی روسیه در سازمان ملل و تعدادی از دیگر هیئت‌ها در نیویورک تصویب شده است. این قطعنامه در خصوص مسدود شدن دارایی‌های هیئت روسیه در منطقه “آپر بروکویل” نیویورک، سال‌ها محدود کردن اعضای برخی هیئت‌ها از جمله هیئت روسیه در منطقه‌ای ۴۰ کیلومتری و شمار زیادی از مشکلات برای دریافت ویزای ورود به آمریکا طبق روند سازمان ملل است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این قطعنامه همچنین از مسئولان آمریکایی می‌خواهد، فورا همه محدودیت‌های غیرقانونی اعمال شده علیه هیئت روسیه در سازمان ملل را لغو کنند و به محدود کردن دیپلمات‌های این هیئت در محدوده‌ای ۴۰ کیلومتری پایان دهند. همچنین این قطعنامه خواستار تسهیل روند صدور ویزا برای نمایندگان روسی است که برای امور سلازمان ملل به نیویورک می‌آیند.

به گفته هیئت نمایندگان روسیه در سازمان ملل، دیگر سند تصویب شده در مجمع عمومی سازمان ملل بر لزوم نظارت بر قوانین مرتبط با مصونیت دارایی‌های کشورهای خارجی تمرکز دارد.

این دیپلمات‌ها اظهار کردند که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل را از موارد نقض این قوانین از جانب آمریکا در خصوص دارایی‌های روسیه آگاه کرده‌اند که این اطلاعات در گزارش گوترش که در تاریخ تصویب این قطعنامه تنظیم شده، ذکر شده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.