صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / شکست ترکیه مقابل ایران در دیدار جنجالی/سینا صنعت بر سکوی سوم ایستاد

کشتی فرنگی باشگاه های جهان

شکست ترکیه مقابل ایران در دیدار جنجالی/سینا صنعت بر سکوی سوم ایستاد

تیم سینا صنعت ایذه با پیروزی برابر ترکیه به عنوان سومی رقابت های کشتی فرنگی باشگاه های جهان رسید.

کشتی فرنگی

به گزارش کسب و کار نیوز، در ادامه رقابت های پنجمین دوره کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان، که در سالن حسین رضازاده شهر اردبیل در حال برگزاری است،تیم سینا صنعت ایذه برابر تیم قدرتمند ترکیه که از نفرات عنوان دار خود در این رقابت ها استفاده می کرد در یک دیدار پر حاشیه و جنجالی دست به کار بزرگی زد و با پیروزی ۶ بر ۴ به عنوان سومی این رقابت ها رسید.

در مبارزه نخست پویا ناصرپور برابر امره اوزترک دارنده مدال برنز جهان ۲ بر یک به پیروزی رسید.

در مبارزه دوم محسن نژاد با نمایشی عالی هامت رستم نفر پانزدهم جهان را ضربه فنی کرد تا ایران دو بر صفر پیش بیفتد.

در کشتی سوم که از سوی مربیان ترک به جنجال نیز کشیده شد محمد جواد رضایی ۳ بر یک مقابل آلتان نفر پنجم جوانان جهان ۳ بر یک شکست خورد تا ترک ها صاحب اولین برد خود شوند.

رقابت میان دو تیم به اوج حساسیت خود رسیده بود و تماشاگران خونگرم و کشتی دوست اردبیل سالن رضازاده را مملو از جمعیت کرده بودند بگونه ای که بسیاری از مردم پشت درهای بسته ماندند و خیلی از طرفداران نیز ایستاده مسابقات را تماشا می کردند کشتی چهارم نیز به سود ایران به پایان رسید، در مبارزه چهارم شماگی بولکوادزه که برای سینا صنعت کشتی می گرفت برابر آتان یوکسل دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۷ با نتیجه قاطع ۸ بر صفر پیروز شد تا ایران ۳ بر یک جلو بیفتد.

در مبارزه پنجم و در وزن ۷۲ کیلوگرم باز هم با حاشیه و جنجال همراه بود. راماز زوییدزه دیگر کشتی گیر خارجی سینا صنعت در حالیکه تا ثانیه پایانی ۷ بر ۶ پیروز بود با اعتراض مربیان ترک داوران ۲ امتیاز به کشتی گیر ترک دادند تا ۸ بر ۷ پیروز شود.این اقدام داوران با اعتراض شدید سرمربی سینا صنعت همراه بود و باز هم با حمایت تماشاگران سالن برای دقایقی متشنج شد.

در مبارزه ششم کیوان رضایی قاطعانه و با نتیجه ۸ بر صفر فاتح چنگیز دارنده مدال برنز جهان را شکست داد تا سالن با سوت و تشویق اماشاگران به مرز انفجار برسد و ایران ۴ بر ۲ در مجموع پیش بیفتد.

در مبارزه هفتم و در وزن ۸۲ کیلوگرم عباس مهدی زاده با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل برهان آکبوداک دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۱۷ با نتیجه نزدیک ۳ بر ۲ شکست خورد تا حساب کار در مجموع ۴ بر ۳ به سود ایران شود.

در هشتمین مبارزه سامان عزیزی مقابل متهان باشار دارنده مدال های طلای جهان در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در حالیکه ۳ بر یک عقب بود حریف خود را در خاک نشاند و حساب کار را ۳ بر ۳ کرد، با اعتراض بی مورد مربیان ترک و رد آن یک امتیاز دیگر به عزیزی دادند تا ۴ بر ۳ پیش بیفتد.عزیزی در ادامه بازهم حریف نامدار خود را در خاک نشاند و ۶ بر ۳ پیش افتاد.حریف ترک که حسابی از نفس افتاده بود بخاطر کم کاری یک امتیاز دیگر از دست داد تا این مبارزه سرنوشت ساز ۷ بر ۳ به سود عزیزی به پایان برسد و سینا صنعت ایذه ایران ۵ بر ۳ پیش بیفتد و پیروزی نماینده ایران و شکست ترکیه تا حد زیادی قطعی شود.

در نهمین مبارزه و در وزن ۹۷ کیلوگرم محمد یگانه برابر چنک ایلدیم دارنده مدال های برنز جهان و المپیک با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد تا حساب کار در مجموع تیمی ۵ بر ۴ به سود ایران شود.

رضا کایالپ شاخص ترین کشتی گیر ترکیه و دارنده مدال های طلای جهان و نقره و برنز المپیک با توجه به تشریفاتی بودن مبارزه پایانی به روی تشک میامد و دست مهدی زاده به عنوان فرد پیروز بالا رفت و در نهایت سیناصنعت ایذه ایران با نتیجه ۶ بر ۴ پیروز شد و بر سکوی سوم این رقابت ها ایستاد.

*نتایج مبارزه های انفرادی این دیدار به شرح زیر است:
وزن ۵۵ کیلوگرم:پویا ناصرپور ۲ – امره اوزترک یک
وزن ۶۰ کیلوگرم:مهدی محسن نژاد(برنده با ضربه فنی) – هامت رستم
وزن ۶۳ کیلوگرم:محمدجواد رضایی یک – عبدالرحمان آلتان ۳
وزن ۶۷ کیلوگرم:شماگی بولکوادزه ۸- آتاکان یوکسل صفر
وزن ۷۲ کیلوگرم:راماز زوییدزه ۷ – احمت ییلماز ۸
وزن ۷۷ کیلوگرم:کیوان رضایی ۸ – فاتح چنگیز صفر
وزن ۸۲ کیلوگرم:عباس مهدی زاده ۲ – برهان آکبوداک ۳
وزن ۸۷ کیلوگرم:سامان عزیزی ۷ – متهان باشار ۳
وزن ۹۷ کیلوگرم: محمد یگانه ۲ – چنک ایلدیم ۶
وزن ۱۳۰ کیلوگرم: بهنام مهدی زاده(برنده)- رضا کایالپ(حاضر به مبارزه نشد)

سینا صنعت پیش از این و در جریان رقابت های مقدماتی گروه B روز گذشته در دیدار نخست برابر روسیه تن به شکست ۶ بر ۴ داد و از رسیدن به فینال بازماند. سینا صنعت در دیدارهای گروهی خود مقابل قرقیزستان، اوکراین و گرجستان به برتری رسیده بود.

گرجستان،شهدای مدافع حرم قم،اوکراین،صربستان و قرقیزستان نیز به ترتیب در رده های پنجم تا نهم قرار گرفتند‌.

در ادامه این رقابت ها تا لحظاتی دیگر تیم های بیمه ایران و روسیه برای کسب عنوان قهرمانی در دیداری حساس برابر هم صف آرایی می کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.