صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / ام باپه در ۲۰ سالگی!
ام باپه در ۲۰ سالگی!

ام باپه در ۲۰ سالگی!

مهاجم فرانسوی در ۲۰ سالگی به افتخارات مهمی در دنیای فوتبال دست یافته است.

کیلیان ام باپه

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از فیفا، کیلیان ام باپه مهاجم ۲۰ ساله فرانسوی در حالی شمع های تولد بیست سالگی خود را فوت کرد که توانسته است در این مدت به افتخارت مهمی دست یابد تا نشان دهد می تواند فوق ستاره بعدی جهان فوتبال باشد.

در یک بررسی آماری، مهمترین اتفاقات فوتبال این بازیکن موفق را بررسی می کنیم:

۱۴۵

میلیون یورو رقمی است که پاری سن ژرمن برای خرید او به موناکو پرداخت کرد. این رقم می تواند تا ۱۸۰ میلیون یورو نیز افزایش داشته باشد. او بعد از نیمار با ۲۲۲ میلیون یورو، دومین فوتبالیست گرانقیمت دنیا لقب گرفته است.

۶۰

سال باید می گذشت که یک بازیکن زیر ۲۰ سال در جام جهانی بیش از یک گل در این رقابت ها به ثمر برساند. او توانست رکوردی که پیشتر بازیکنان بزرگی از جمله پله ثبت کرده بودند را دوباره زنده کند. 

۳۲

گل برای موناکو و پاری سن ژرمن در سال ۲۰۱۷ باعث شد تا او صاحب بیشترین گل زده از سوی یک بازیکن زیر ۲۰ سال (Teenager)  در بین لیگ های معتبر اروپایی شود. 

۲۴.۱

میلیون دنبال کننده در اینستاگرام بیش از هر بازیکن زیر ۲۰ سال در دنیا است و این در حالی است که او در دسامبر ۲۰۱۶ وارد این شبکه اجتماعی شد.

۱۸

سال و ۹۵ روز سنی است که برای اولین بار برای تیم ملی فرانسه به میدان رفت تا دومین بازیکن جوان تاریخ فوتبال فرانسه بعد از جنگ جهانی لقب گیرد. 

۱۶

سال و ۳۴۷ روز سنی است که باعث شد این بازیکن به جوانترین بازیکن تاریخ موناکو در لیگ فرانسه تبدیل شود. او همچنین جوانترین گلزن تاریخ این باشکاه نیز محسوب می شود. 

۱۳ 

گل در لیگ قهرمانان به عنوان (Teenager) بیشترین گلی است که به ثمر رسیده است. تقریبا دو برابر پاتریک کلایورت که تا قبل از ۲۰ سالگی ۷ گل به ثمر رسانده بود. رائول و کریم بنزما وقتی زیر ۲۰ سال بودند ۶ گل توانسته بودند به ثمر برسانند. 

۱۰

گل ملی از سوی امباپه باعث شده است تا او بعد از پله و نیلسن سومین گلزن برتر ملی زیر ۲۰ سال جهان باشد. وین رونی نیز توانسته بود تا قبل از ۲۰ سالگی این تعداد گل را به ثمر برساند. 

۳

بازیکن توانستند با سن زیر ۲۰ سال در فینال جام جهانی گلزنی کنند که یکی از این بازیکنان در کنار پله و برگومی، ام باپه است. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رونالد کومان

مسی با باشگاه مشکل داشت نه من

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, رونالد کومان سرمربی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.