صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / رئیس‌جمهوری سریلانکا کابینه خود را معرفی کرد
رئیس‌جمهوری سریلانکا کابینه خود را معرفی کرد

رئیس‌جمهوری سریلانکا کابینه خود را معرفی کرد

بعد از دو ماه بحران سیاسی، رئیس جمهوری سریلانکا کابینه ۳۰ نفری خود را معرفی کرد.

مایتریپالا سیریسنا رییس جمهور سریلانکا

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری رویترز، مایتریپالا سیریسنا، رئیس جمهوری سریلانکا کابینه ۳۰ نفره خود را معرفی کرد و وزیر دارایی این کشور در وزارتخانه‌اش ابقا شد.

چند ماه پیش وی در اقدامی نخست وزیر سریلانکا را برکنار کرد و ماهیندا راجاپاکسه، رئیس‌جمهوری سابق را به دنبال اختلافات بر سر سیاستگذاری و سایر مسائل جایگزین او کرد. این امر باعث بروز بحران سیاسی در این کشور شد.

اما چند روز گذشته پارلمان این کشور جنوب آسیا پس از مخالفت رئیس‌جمهوری سریلانکا با اعطای رای عدم اعتماد به راجاپاکسه و وزرای او، به بودجه آنها رای نداد و تاکید کرد روند صحیح طی نشده است. در مقابل پارلمان رای اعتماد به ویکرمسینگه داد و جایگاه او را به عنوان نخست‌وزیر حفظ کرد تا بحران قانون اساسی پیش نیاید.

همچنین رئیس جمهوری سریلانکا در سخنرانی روز یکشنبه خود در مراسم انتصاب مجدد رانیل ویکرمسینگه به عنوان نخست وزیر این کشور حضور یافت و وی را به رهبری فاسد متهم کرد و تردید خود را بابت این مساله عنوان داشت که نمی‌تواند با وی همکاری لازم را داشته باشد؛ اظهاراتی که باعث می‌شود تا بعید به نظر برسد بحران سیاسی دو ماهه در این کشور آسیایی حل و فصل شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.