صفحه اصلی / سرخط خبرها / ورود گردشگر به ژاپن یک رکورد جدید ثبت کرد
ورود گردشگر به ژاپن یک رکورد جدید ثبت کرد

ورود گردشگر به ژاپن یک رکورد جدید ثبت کرد

کشور ژاپن با میزبانی از 30 میلیون گردشگر در سال جاری میلادی (2018)، رکورد تازه‌ای در صنعت گردشگری این کشور به ثبت رساند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، لویزیون ‘ان.اچ.کی' اعلام کرد وزیر گردشگری ژاپن روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: ثبت این رکورد تازه علیرغم یک سری بلایای طبیعی از جمله زمین لرزه و طوفان های متعدد در این کشور بوده است.
‘کی ایچی ایشیی' تصریح کرد دولت قصد دارد با بخش خصوصی بیشتر کار کند تا ژاپن را ضمن معرفی بیشتر به جهان، در نزد مسافران محبوب کند.
او گفت: جذب گردشگران از طیف گسترده ای از کشورها و مناطق مهم است و تشویق آنان به بازدید از مکان های سراسر ژاپن، نه تنها اماکن توریستی از اهمیت زیادی برخوردار است.
به گفته وی شمار سالانه گردشگران ژاپن فقط در مدت پنج سال سه برابر شده است، اما هنوز با چشم انداز رسمی ۴۰ میلیون نفر تا سال ۲۰۲۰ که توکیو میزبان بازی های المپیک و پارالمپیک خواهد بود، فاصله زیادی دارد.
‘ایشیی' تاکید کرد کاهش مقررات صدور روادید، کاهش نرخ بلیت هواپیما برای سفر به ژاپن و افزایش شمار کشتی های مسافربری این کشور از جمله دلایل افزایش ورود گردشگر به این کشور است.
افزون بر این وزیر گردشگری ژاپن خاطر نشان کرد که در حال حاضر بیشترین گردشگران در ژاپن از کشورهای آسیای شرقی بخصوص از کره جنوبی و چین هستند.
گزارش ها حاکی است که اگر به دلیل وقوع چند زمین لرزه، گرمای بی سابقه و حتی طوفان های متعدد و کاهش رشد اقتصادی چین نبود،‌ انتظار می رفت شمار بیشتری گردشگر از ژاپن دیدن کنند.
دولت ژاپن راهبردی را برای صنعت توریسم این کشور تنظیم کرده است که بر اساس آن با ارائه تسهیلات بیشتر و ساخت امکانات گردشگری، شمار توریست ها در این کشور تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۴۰ میلیون نفر در سال برسد.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.