صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / گزارش‌های کامل همایش نقش پژوهش در فرآیند قانون‌گذاری و سمینار صلح و ثبات در غرب آسیا و …
گزارش‌های کامل همایش نقش پژوهش در فرآیند قانون‌گذاری و سمینار صلح و ثبات در غرب آسیا و …

در گزیده اخبار سیاسی ۲۶ آذر بخوانید؛

گزارش‌های کامل همایش نقش پژوهش در فرآیند قانون‌گذاری و سمینار صلح و ثبات در غرب آسیا و …

افتتاح چند پروژه عمرانی توسط ارتش در سه نقطه محروم استان مرکزی، حکایت یک «صندلی طلسم شده»، احتمال استفاده از کارت سوخت اواسط دی ماه، هفتمین همایش نقش پژوهش در فرآیند قانون‌گذاری، گفت‌وگوی درون تمدنی؛ ایده کمال خرازی برای صلح و ثبات در منطقه، آخرین وضعیت پرونده سکه ثامن، واکنش احمد خاتمی به انتصاب دامادش در سازمان برنامه و بودجه و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دو شنبه، بیست و ششم آذر ماه ۱۳۹۷ است.

26.9

به گزارش کسب و کار نیوز، در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) چند پروژه عمرانی از قبیل مسکن، مسجد و مدرسه برای روستاهای کمتر برخوردار توابع شهرستان ساوه توسط رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و مدیرعامل بنیاد تعاون ارتش افتتاح شد.

حکایت یک «صندلی طلسم شده»

پس از درگذشت اکبر هاشمی‌رفسنجانی بیش از دو سال است که ریاست جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام دست به دست می‌شود. از محمدعلی موحدی‌کرمانی گرفته تا هاشمی‌شاهرودی و حالا احمد جنتی در این دو سال بر کرسی ریاست مجمع نشسته‌اند.

آیت الله سید احمد خاتمی با انتشار نامه ای در واکنش به حضور دامادش در سازمان برنامه و بودجه نوشت :در آغاز زندگی مشترک دخترانم با دامادها گفته‌ام همه مسئولیت کارهایتان با خودتان است و هیچگاه برای هیچیک از دامادهایم سفارشی برای کاری نداشته‌ام.

یک عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی گفت: ظاهرا از اواسط دی ماه احیای کارت‌های سوخت اجرایی خواهد شد و می توانیم آثار آن را در حوزه ساماندهی قاچاق سوخت بسنجیم.

همچنین رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احتمال تصویب لوایح پالرمو و CFT زیاد است، گفت‌: احتمال تصویب لوایح اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، پالرمو و الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) بیشتر از عدم تصویب آن است.

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید نیز  از جلسه واحد راهبردی مجمع امید با حضور شهردار و استاندار جدید تهران خبر داد و افزود: واحد راهبردی مجمع ۵۱ نفره امید در روز پنج‌شنبه هفته جاری (۲۹ آذرماه) جلسه‌ای با حناچی شهردار و محسنی بندپی استاندار جدید تهران برگزار می‌کند. در این جلسه آقای عارف رییس فراکسیون امید هم حضور دارند.

هفتمین همایش نقش پژوهش در فرآیند قانون‌گذاری

رییس مجلس شورای اسلامی در هفتمین همایش نقش پژوهش در فرآیند قانون‌گذاری گفت: مقام معظم رهبری نکاتی را درباره بودجه داشتند که براساس آن باید اصلاح ساختار بودجه مبتنی بر کاهش هزینه‌ها در چارچوب سیاست‌های کلی قانون برنامه، اقتصاد مقاومتی و قطع وابستگی به نفت باشد.

در همین همایش رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر این‌که کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران باید بزرگترین دغدغه همه ما باشد، نسبت به صحبت‌های رییسی در دانشگاه شهید بهشتی درباره انتشار گزارش‌های مرکز علیه او در ایام انتخابات واکنش نشان داد و گفت: انتشار گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها علیه کاندیدایی در ایام انتخابات سخنی ناصواب است کما این‌که اگر ما اشتباه کرده باشیم حاضر به عذرخواهی هستیم.

همچنین یک عضو حقوق‌دان شورای نگهبان با تاکید بر لزوم مقدس‌ شمردن قانون نه اجرای آن توسط همه، گفت: معنایی ندارد که وقتی استفاده از فلان شبکه ممنوع است در آن فعالیت کنیم آن زمان چه‌طور از مردم انتظار دارید که به مصوبات و قوانین عمل کنند، اما تا شب نشده خودمان آن را نقض می‌کنیم.

***

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست مطبوعاتی در پاسخ به سوالی درمورد رفتار ترامپ در جریان قتل جمال خاشقجی گفت‌: مگر آقای ترامپ سیاست یا سیاست خارجی دارد؟ آقای ترامپ هر بار که از تخت خود بلند می‌شود یک سیاست را اعلام می‌کند. سیاست‌هایی که بعضا نسنجیده و نادانسته است و من پاسخی درباره این گونه رفتارها ندارم که وقتی از او در مورد موضوعی سوال می‌کند، او آن قدر مدهوش و بیهوش طعم دلار و فروش سلاح است که صحبت‌هایش را البته  شاید در موارد ناخواسته به سمت دیگری سوق می‌دهد و این از ویژگی‌های هیات حاکمه کنونی کاخ سفید است. قاسمی در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران در رابطه با اتفاقات اخیر برای شهروندان ایرانی در گرجستان با تاکید براینکه رفتار مقامات مرزبانی تفلیس قابل قبول نیست، اظهار کرد: با توجه به روابط حسنه ای که بین ایران و گرجستان وجود دارد ما انتظار این نوع برخوردهای نامناسب را نداشتیم و این نوع برخوردها با شهروندان ایرانی برای ما تعجب‌برانگیز بود.

سمینار صلح و ثبات در غرب آسیا؛ یک منطقه، یک سرنوشت

کمال خرازی در سمینار صلح و ثبات در غرب آسیا ایده گفت‌وگوی درون تمدنی را برای صلح و ثبات در منطقه مطرح کرد و گفت: همه کشورهای این منطقه که در تمدن عظیم اسلامی سهم داشتند می‌توانند چنین طرحی را پیگیری کنند. رییس شورای راهبردی روابط خارجی درحاشیه همین مراسم ابراز امیدواری کرد که اروپایی‌ها به قول شان برای اجرای SPV تا پایان سال جاری میلادی پایبند باشند و افزود: انتظار است اروپا در موضوع ساز و کار مالی گام‌های عملی بردارد.

همچنین معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه با بیان اینکه کشورهای منطقه به دنبال خرید امنیت هستند، گفت: کشورهای منطقه به ویژه در حوزه خلیج فارس نگاه‌شان برای حفظ امنیت به بیرون است از این رو شاهد قراردادهای خرید سلاح‌های نظامی گسترده آنها با کشورهای فرامنطقه‌ای هستیم. غلامحسین دهقانی با اشاره اینکه اتهامات آمریکایی‌ها از نظر بین‌المللی مبنایی ندارد گفت: آمریکایی‌ها طی چند دهه گذشته نشان داده‌اند که به هیچ کدام از مقررات بین‌المللی پایبند نیستند.

در ادامه این همایش محمدباقر خرمشاد، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به تاکید مقامات ایران از سطوح عالی تا پایین بر صلح وثبات و همکاری دسته جمعی در منطقه اظهار کرد: پیام‌هایی که از ایران داده می شود رسیدن به نظم با مشارکت همه کشورهای منطقه است. وی افزود: در نظم آینده منطقه،‌ ایران یک قدرت منطقه‌ای بزرگ است.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با بیان اینکه برجام توانست داغ ننگ تسلیحات هسته‌ای را از پیشانی ایران بردارد، گفت: امروز برجام بعد از خروج آمریکا آسیب دیده است، شاید به خاطر عدم پایبندی سایر کشورها بیشتر هم آسیب ببیند.

***

وزیر امورخارجه قطر با انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی بخشی از منطقه است و باید با یکدیگر تعامل داشته باشیم. محمد بن عبدالرحمان گفت: از تحریم‌های یک‌جانبه علیه هیچ کشوری استقبال نمی‌کنیم. تحریم راهی برای حل مشکلات نیست.

رسول کوهپایه زاده با تشریح آخرین وضعیت پرونده سکه ثامن گفت: بعد از اینکه متهم ردیف اول پرونده از کشور فرار کرد و با درایت نیروهای انتظامی و امنیتی و قضایی به کشور مسترد شد پرونده در شعبه ۵ بازپرسی دادسرای رسیدگی به جرایم رایانه‌ای تهران مفتوح شد و تحت رسیدگی قرار گرفت و از آنجایی که تعداد کاربران این سایت چند ده هزار نفر بودند و تعداد شکات و مالباختگان بیش از چندین هزار نفر بودند، مقرر شد که پرونده‌ها از سراسر کشور  جهت تجمیع به  شعبه مذکور در تهران ارسال شود.

همچنین مدیرکل تعزیرات استان تهران با اشاره به در پیش بودن شب یلدا گفت: از مردم درخواست داریم در صورت برخورد با موارد گرانفروشی علاوه بر ارائه گزارش به سامانه ۱۳۵ از خرید آن کالا خودداری کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.