صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / گاهی سیستم ایمنی مادر، به سقط جنین منجر می‌شود
گاهی سیستم ایمنی مادر، به سقط جنین منجر می‌شود

یک متخصص زنان:

گاهی سیستم ایمنی مادر، به سقط جنین منجر می‌شود

یک متخصص گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: گاهی سیستم ایمنی بدن مادر جنین را به‌عنوان جسم خارجی تشخیص داده و به سقط جنین منجر می‌شود.

سقط جنین

«بهناز خانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: یکی از علل سقط جنین این است که مادر نسبت به سلول‌هایی که مربوط به پدر است واکنش نشان می‌دهد و بخشی از ژنتیک را که به جنین می‌رسد و مربوط به پدر است مادر نمی‌تواند دریافت کند. بالا بودن سیستم ایمنی بدن از جمله علل ناتوانی مادر برای نگه داشتن جنین است.

وی افزود: بالا بودن فعالیت سیستم ایمنی بدن مادر باعث تولید موادی می‌شود که جنین را پوشش نمی‌دهد و یا بدن مادر احساس می‌کند که این جنین از بدن خودش است و جسمی خارجی نیست.

این متخصص زنان و زایمان با بیان این‌که  یکی از علل سقط مکرر جنین حساسیت بدن مادر نسبت به سلول‌هایی با منشا پدری  است، خاطرنشان کرد: در نتیجه  برای درمان این دسته مادران که نسبت به  لکوسیت‌های سلول‌های پدر حساسیت دارند، حساسیت‌زدایی است.

خانی با تأکید بر این‌که در این حالت برای نگه داشتن جنین باید سیستم ایمنی بدن مادر را تضعیف کرد، گفت: البته علاوه‌بر این مورد برخی عوامل دیگر نیز به سقط جنین منجر می‌شوند که می‌توان به ناسازگاری خونی مادر و پدر اشاره کرد.

 وی ادامه داد: در صورتی که مادر یک بار تجربه سقط جنین را داشته باشد و روگا برای وی تجویز نشود، سبب می‌شود که آنتی‌بادی در بدن مادر ایجاد و در نتیجه جنین‌های بعدی او هم سقط شود و جنین در داخل بدن مادر از بین برود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.