چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / موافقت بخشدار زواره با درخواست ساربان فداکار شهرابی
موافقت بخشدار زواره با درخواست ساربان فداکار شهرابی

موافقت بخشدار زواره با درخواست ساربان فداکار شهرابی

‌یک ماه از فداکاری احمد عامری شهرابی ساربان فداکار روستای شهراب از توابع بخش زواره می گذرد. وی با اقدام به موقع خود از برخورد قطار مسافربری تهران به یزد با یک دستگاه تریلی که روی ریل راه‌آهن واژگون شده بود، جلو گیری کرد.

احمد عامری شهرابی

به گزارش کسب و کار نیوز، عامری شهرابی از مسئولان خواست جاده زواره به شهراب را که یکی از محورهای پرتردد وسایل نقلیه سنگین است، آسفالت کنند و اورژانس شهراب که توسط اهالی و خیرین روستا ساخته شده، دوباره راه‌اندازی شود.

وی در این رابطه گفت‌: اورژانس برقرار شده، اما برای جاده زواره به شهراب مسئولین قولی نداده‌اند.
عامری شهرابی از مسئولان می خواهد در روستای شهراب پایگاه بسیج یا کلانتری هم دایر کنند و پزشک هم به این روستا اعزام شود.
بخشدار زواره در پی درخواست آقای عامری شهرابی جهت راه‌اندازی اورژانس شهراب و استقرار نیروی انسانی با این کار موافقت کرد.
سید مهدی آموزگار در رابطه ‌با راه‌اندازی کلانتری در شهراب زواره نیز گفت: با پیگیری های انجام شده در گذشته ایجاد کلانتری در روستای شهراب از توابع بخش زواره به تصویب رسیده است و مسئولان پیگیر راه‌اندازی هر چه سریعتر کلانتری در این روستا هم هستند.
سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اردستان هم از پایان آسفالت‌، شانه سازی و شیب شیروانی ۸ کیلومتر از جاده زواره به شهراب با اعتبار ۳ میلیارد تومان از اعتبارات ملی خبر داد و گفت: با توجه به امکانات موجود مابقی جاده نیز خط کشی و نمایان سازی شده است.
مرتضی صادقی در این رابطه افزود: تکمیل ادامه آسفالت جاده زواره به شهراب به اعتبارات ملی نیاز دارد.
جاده زواره به شهراب به طول ۳۰ کیلومتر در سال ۱۳۷۵ به عنوان یک راه روستایی ساخته شده است. از آن زمان تاکنون این محور آسفالت نشده است‌. عملیات راهداری در این سال ها در این محور در حد مرمت و لکه‌گیری بوده است.
جاده زواره به شهراب با استقرار نیروگاه سیکل ترکیبی، تردد زیاد گردشگران در این محور و عبور مسافران شهرستان های خور و بیابانک‌، طبس و مشهد مقدس به یکی از محورهای مهم مواصلاتی کشور تبدیل شده است. این جاده با توجه به تصادفات جاده‌ای‌، هم اکنون توجه بیشتر مسئولان را طلب می کند.
وجود آب نماهای فراوان یکی از مشکلات این محور است که در فصل بارندگی سبب شست شدن جاده می‌شود که ضروری است دراین محور پلی ساخته شود.
در تاریخ  ٢٧ آبان ماه حوالی ساعت ۱۹ بعد از ایستگاه زواره یک دستگاه تریلی با خط آهن برخورد کرد و برای ساعتی خط آهن تهران بندرعباس در نزدیکی ایستگاه زواره را مسدود کرد. در این حادثه راننده تریلی در دم جان باخت.
‌احمد عامری شهرابی با مشاهده این صحنه بلافاصله با ‌سعید ذبیحی در ایستگاه سنگی و پلیس ۱۱۰ زواره تماس ‌و موضوع را اطلاع می دهد. مسئولان ایستگاه هم موضوع را از طریق بی سیم به لکوموتیوران قطار مسافری تهران – یزد اطلاع داده و از بروز یک حادثه ناگوار ریلی جلوگیری می کنند.

در حالی که ارگان‌های منطقه از این ساربان فداکار تقدیر کرده اند اما ظاهرا هنوز مسئولان راه آهن کشور در این راستا اقدامی انجام نداده‌اند.

عامری در این رابطه گفت: در حالی که سایر مسئولان با برپایی مراسم از او تقدیر می کنند اما تاکنون از راه آهن با او تماس هم گرفته نشده است.‌

آرزوی عامری‌ تحت پوشش بیمه قرار گرفتن است که شاید تحقق این آرزو از سوس سازمان راه آهن کشور ‌با توجه به اقدام بزرگ وی می ‌تواند محقق شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.