صفحه اصلی / سیاسی / دولت / مؤلفه اصلی امنیت اعتماد و وحدت است
مؤلفه اصلی امنیت اعتماد و وحدت است

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

مؤلفه اصلی امنیت اعتماد و وحدت است

معاون  پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه در حال حاضر تلاش عمده دولت برای ایجاد اشتغال و رفع تحریم‌ها است، گفت: در حال حاضر حقیقت امر این است که دولت به کمک ملت نیاز دارد و بر همه واجب است که از نهال انقلابی که خود کاشتیم، محافظت کنیم.

حسینعلی امیری

به‌گزارش ایسنا، حسین‌علی امیری در مراسم بزرگداشت آیت‌الله دکتر مفتح در تویسرکان، تأکید کرد: با وجود اینکه از مؤلفه‌های امنیتی برخوردار هستیم، به مؤلفه اصلی امنیت که اعتماد و وحدت است، نیازمندیم و در این برهه از زمان باید تمام اختلافات مذهبی و فکری و تفرقه را کنار بگذاریم تا آب در آسیاب دشمن نریزیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایران اسلامی با جنگ اقتصادی و تحریم‌هایی که دشمنان انقلاب به راه انداخته‌اند روبروست که وحدت نظر و عمل می‌تواند برای پیروزی در این جنگ بسیار مفید باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: باید با تدبیر و حمایت رهبر معظم انقلاب، مساعدت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و مقاومت مردم ایران از بحث فصل  ۷ منشور و تحریم‌ها بدون جنگ نظامی خارج شویم و برجام را پشت سر بگذاریم و امروزه جامعه جهانی همراه و همگام ماست و صلح‌خواهی ما به جهان اثبات شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهید دکتر آیت‌الله مفتح مصداق بارز رسیدن آدمی به جایگاهی است که به جز خدا را نبیند، عنوان کرد: آیت‌الله دکتر مفتح یکی از انسان‌های وارسته عصر ما بود که توانست در عرصه فرهنگ، تدبیر و وحدت بسیار موفق باشد. او  با ایثار خون و جان خود خدمت بزرگی به انقلاب، وحدت بین حوزه و دانشگاه و وحدت بین شیعه و سنی و وحدت جهان اسلام کرد.

امیری با تأکید بر اینکه جهان اسلام وامدار اندیشه‌ های ناب شهید آیت‌الله مفتح است، تصریح کرد: آیت‌الله العظمی بروجردی، آیت‌الله کوه‌کمری و حائری یزدی از اساتید بزرگ بوده‌اند که آیت‌الله مفتح درس اخلاق از آنها را گرفته و امام خمینی(ره) که جهان اسلام را بسیار تحت تأثیر قرار دادند و انقلابی به این عظمت را بنیان نهادند نیز از اساتید این شهید گرانقدر بوده‌اند.

وی افزود: این افراد انسان‌هایی الهی هستند که با حضور خود در این انقلاب عظیم اسلامی که خمیر مایه آن الهی و معنوی است، توانستند در دو حوزه دینی و اخلاقی چون حوزه و دانشگاه پیشتاز بوده و هم در حوزه و هم در دانشگاه مشغول به تدریس و تحصیل شده و به درجه اجتهاد و دکتری نائل شوند.

امیری اظهار کرد: آیت‌الله مفتح در دانشگاه تهران پایه‌گذار نماز جماعت بود و از این طریق به ترویج اندیشه‌های انقلابی حضرت امام(ره) پرداخت و به همین علت دستگیر و روانه زندان شد و پس از آزادی همچنان به فعالیت انقلابی و موعظه و منبرهای اخلاقی و بسیار موفق خود پرداخت تا جایی‌که توسط ساواک از حضور در خوزستان بازداشته شد.

وی ادامه داد: پس از انقلاب توسط امام خمینی(ره) به عنوان رئیس دانشگاه الهیات برگزیده شد و به فعالیت پرداخت تا اینکه در ۲۷ آذر ۵۸ به درجه رفیع شهادت نائل شد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس نیز با بیان این‌که پروژه‌های تویسرکان نیاز به تخصیص بودجه دارد، گفت: خوشحالیم که توانستیم برای عمران و آبادانی این شهرستان با وجود تمام مشکلات و کمبودها و جنگ اقتصادی کنونی که دشمن به راه انداخته است، بودجه‌های موردنظر را به شهرستان اختصاص دهیم.

محمدمهدی مفتح اظهار کرد: انجام اموری چون پروژه سد خرمرود، اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت روستایی، احداث و توسعه جاده‌های شهری، روستایی و برون‌شهری چون دوبانده شدن جاده تویسرکان- کنگاور و جاده جوکار- تویسرکان که در پیشرفت و توسعه اقتصادی موثر است و توسعه و تعمیر جاده تویسرکان- گنجنامه در بحث رونق گردشگری تماما نیاز به تخصیص بودجه در دولت داشته است. 

وی افزود: امیدواریم با حمایت و کمک استاندار در راستای جذب بودجه برای شهرستان و ایجاد اشتغال برای جوانان و رونق اقتصادی شهرستان موفق‌تر از قبل عمل کنیم و به‌زودی شاهد توسعه همه‌جانبه شهرستان تویسرکان و همچنین استان همدان باشیم.

استاندار همدان نیز با بیان اینکه وحدت رمز موفقیت و پیروزی در تمام موارد و مشکلات جامعه است، گفت: شهید مفتح تمام تلاش خود را برای وحدت حوزه و دانشگاه به‌کار گرفت. 

سعید شاهرخی اظهار کرد: استان همدان ۸۰۰۰ شهید و شهرستان تویسرکان ۷۵۵ شهید را در راه انقلاب فدا کردند و شهید مفتح از جمله این شهدا بود که شهادت وی به طور ویژه حائز اهمیت است چرا که تمام تلاش خود را برای وحدت حوزه و دانشگاه به‌کار گرفت.

وی تصریح کرد: وحدت رمز موفقیت و پیروزی در مشکلات جامعه و همچنین پیروزی در جنگ تحمیلی و عبور از مشکلات نظامی، فرهنگی و هم‌اکنون اقتصادی است.

شاهرخی ادامه داد: شهید مفتح با ایجاد وحدت در دو قشر تأثیرگذار در تربیت اخلاقی جامعه دو قشر دانشگاهی و حوزوی کوشید و امروز در جامعه می‌توانیم به وضوح نتیجه این تلاش و خدمت بزرگ شهید آیت‌الله دکتر مفتح به ثمر نشسته است.

وی در ادامه از زحمات خالصانه فرزند خلف شهید مفتح که قبلا در رزن و امروز در تویسرکان به حل مشکلات و توسعه این شهرها پرداخته تشکر کرد و گفت: این امر برای استان همدان مایه افتخار است.

استاندار همدان عنوان کرد: تمامی پیشرفت‌های استان همدان در گرو وحدت و همدلی تمام مسئولان، مدیران و مردم است و امیدواریم در ادامه راه خدمتگزار مردم باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

دولت مسئله اشتغال را با جدیت دنبال می‌کند/آمار بیکاری کاهشی است

به گزارش کسب و کار نیوز، «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در جشن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.