صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / روسیه از همه شبکه‌های اجتماعی برای دخالت در انتخابات آمریکا استفاده کرده بود

بر اساس گزارش تهیه شده برای سنا

روسیه از همه شبکه‌های اجتماعی برای دخالت در انتخابات آمریکا استفاده کرده بود

بر اساس پیش‌نویس گزارش تهیه شده برای سنای آمریکا، روسیه از تمام شبکه‌های اجتماعی برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا استفاده کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک این گزارش توسط شرکت تجزیه و تحلیل داده‌ها به نام “گرافیکا” در دانشگاه آکسفورد و بر اساس میلیون‌ها پست انتشار یافته در فیسبوک، توئیتر و گوگل، برای کمیته اطلاعاتی سنا تهیه شده است.

به نوشته این گزارش، آنچه که آشکار است این است که تمام پست‌های منتشر شده در فضای مجازی در راستای منافع حزب جمهوری خواه و به خصوص دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بوده است.

ترامپ در کمپین‌های انتخاباتی خود محافظه کاران و رای دهندگان دست راستی را مورد نظر داشت و این پیام‌ها نیز در جهت تشویق این گروه‌ها برای حمایت از کمپین وی بوده است.

بر اساس این گزارش، برخی پیام‌ها برای ایجاد سردرگمی، بی‌اعتمادی و ناامید کردن افراد از حضور در رای‌گیری به نفع جمهوری خواهان انجام گرفته است. همچنین این پیام‌ها و عملیات سایبری بعد از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری در جهت حمایت از فعالیت‌های وی در کاخ سفید انجام گرفته است. در این گزارش به پیام‌های ارسال شده در شبکه‌های اجتماعی از جمله یوتیوب، اینستاگرام، گوگل پلاس، پینترست، هات میل و جی میل، استناد شده است.

در حال حاضر کنگره در حال انجام تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ و رابطه احتمالی کمپین انتخاباتی ترامپ با کرملین است.

مقامات روسیه بارها هرگونه دخالت در انتخابات را رد کرده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.