صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / باغ گلابی برجام چه شد؟
باغ گلابی برجام چه شد؟

جلیلی:

باغ گلابی برجام چه شد؟

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: اروپا حاضر نیست برای اجرای برجام هزینه بدهد.

سعید جلیلی

به گزارش کسب و کار نیوز، سعید جلیلی در مراسم بزرگداشت شهید مصطفی احمدی روشن در دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: شهدای هسته ای ما اجازه ندادند، پژوهش در کشور ما متوقف شود. این شهدا باور داشتند اگر کشور می خواهد مسیر خود را ادامه دهد، باید حق پژوهش داشته باشد و کسی مانع پژوهش آنها نشود.

وی افزود: شهدا باور داشتند که پیشرفت با ایمان و علم بدست می آید، بخاطر همین دشمنان ایمان و علم ما را هدف گرفته اند. آنها به صراحت بیان می کنند که در چه زمینه ای باید پژوهش کرد.

جلیلی با اشاره به اینکه دشمنان با خرابکاری، ترور و تحریم تلاش کردند، مانع پیشرفت کشور شوند خاطرنشان مرد: دانشمندان ما اجازه ندادند به دشمنان که مانع پیشرفت کشور شوند. آنها معتقد بودند غرب مرکز دنیا نیست.

وی در ادامه گفت: در برجام از صد حق ملت انصراف داده شد که ۲۳مورد از این حقوق درباره تحقیق و توسعه است. اگر شهدا خون خود را در راه توسعه کشور دادند، امروز کسانی که می‌گفتند بدون کدخدا دیپلماسی پیش نمی رود،  اعتراف نمی کردند که همه چیز را در آمریکا خلاصه نکنیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: خوشحال هستیم که می گویند غرب همه دنیا نیست پس کشور را معطل تصویبspv نکنید. اینکه غرب مرکز دنیا نیست یافته خوبی است البته ملت سال هاست به این نتیجه رسیده است. اگر اعتقاد دارید غرب مرکز عالم نیست، مترسک هایی که از غرب بلند کردید را زمین بگذارید.

جلیلی همچنین با اشاره به اینکه ترور دانشمندان هسته ای به این دلیل بود که تخریب سایت های هسته ای جواب نمی دهد، بیان کرد: آنها فهمیدند که جوانان مومن و اندیشمندی حضور دارند که از دشمن نمی ترسد و نقشه های آنها را خنثی می کند. آنها معتقد بودند که می شود ایستاد، مقاومت کرد و پیروز شد. ما اعتقاد داریم که غرب مرکز عالم نیست و قدرت آنها قابل شکست دادن است.

وی گفت: مهم تر از سرمایه ملی، تجارب ملی ماست. برجام اگر یک بهره داشت همان تجربه برجام بود. مشکلات اگر با کلید حل نشد، با نعل وارونه ای که عده ای بدست گرفته اند هم حل نمی شود. می گویند آمریکا امروز شکست اخلاقی خورده است ولی لازم نبود این همه هزینه داد تا به این نتیجه رسید. ملت ۶۵سال است که به این نتیجه رسیده است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت در ادامه با اشاره به اینکه عده ای می خواهند قطر را به الگوی ملت تبدیل کنند، خاطرنشان کرد : تجارب نافرجام  اخیر باید بیان شود. آیا برجام آفتاب تابان بود؟ کسی نمی خواهد آنها را محاکمه کند اما نباید اجازه داد که اشتباهات دیده نشود. باغ گلابی برجام چه شد؟ بیان می شد برجام سند شورای امنیت است و بنای مستحکمی است. خب آمریکا کلا از برجام خارج شد ولی می گویند ما باید تعهدات خود را کامل اجرایی کنیم.

جلیلی گفت: ملت به دقت مسائل را رصد می کند. اروپا یکبار هم خروج آمریکا از برجام را محکوم نکرده و فقط ابراز تاسف می کند. در برجام آمده است که اگر یک طرف تعهدات خود را انجام نداد، طرف دیگر هم می تواند تعهدات خود را متوقف کند اما الان می گویند ایران باید تعهدات خود را انجام دهد. ۷ماه است که می خواهند کانال مالی ایجاد کنند که در برابر نفت، غذا و دارو بدهند. ولی این کانال مالی چه شد؟ چرا هزینه برجام را ملت باید بپردازد؟ اروپا حاضر نیست برای اجرای برجام هزینه بدهد.

جلیلی با بیان اینکه دفاع از حق هسته ای، دفاع از همه حقوق کشور است، افزود: اگر دشمن از حق هسته ای عبور کند، همه حقوق ما را از بین می برد. آنها اعتراف دارند که ایران بیشتر از تعهدات خود به برجام عمل کرده است در عین حال آمریکا و  اروپا می گوید باید ایران گفت و گو در سایر مسائل را باز کند.

جلیلی اظهار کرد: کشور توانمندی های فراوانی دارد از جمله نفت و گاز، ترانزیت، گردشگری، کشاورزی و نیروی انسانی که می شود کشور را با آن ها اداره کرد. برای استفاده از این ظرفیت ها، سوء تدبیرها باید برطرف شود.

وی در پایان گفت: بزرگداشت شهید احمدی روشن، بزرگداشت تفکری است که می‌گوید می توان با استفاده از ظرفیت های داخلی کشور  پیشرفت کرد. ظرفیت نرم افزاری انقلاب اسلامی، به ملت این اعتماد به نفس را داده است که بر مبنای ایمان می توان کارهای بزرگی کرد .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.