صفحه اصلی / استان ها / گیلان / اوراق فشرده چوبی و پالت در کجا تولید می شود؟

اوراق فشرده چوبی و پالت در کجا تولید می شود؟

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: تا سه سال آینده 20 درصد به ظرفیت تولید صنایع سلولزی گیلان افزوده می‌شود.

نئوپان

به گزارش کسب و کار نیوز، سروش با بیان اینکه میزان تولید سالانه اوراق فشرده چوبی و پالت در گیلان ۶۵۰ هزار مترمکعب به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان است، گفت: ۷ واحد تولیدی اوراق فشرده چوبی و پالت دیگر به تدریج از سال ۹۸ تا ۳ سال آینده وارد چرخه تولید می‌شود و دست کم ۲۰ درصد به ظرفیت تولید این دست صنایع سلولزی گیلان می‌افزاید.

وی افزود: رکورددار بودن گیلان در زراعت چوب در سال‌های گذشته، نزدیکی به بازارهای حاشیه خزر برای واردات چوب و صادرات محصول نهایی و نیز افزایش استقبال مردم و کاربرد روزافزون اوراق فشرده و پالت باعث‌ شده تعداد واحدهای این دست صنایع سلولزی در گیلان افزایش یابد و این استان گوی تولید را از دیگر استان‌ها برباید.

سروش، تعداد صنایع کوچک و بزرگ اوراق فشرده و پالت چوبی گیلان را ۶۷  واحد اعلام کرد.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطرنشان‌کرد: اوراق فشرده چوبی تولیدی گیلان، افزون بر کاربردی که به طور متفرقه در ساخت دکوراسیون و مصنوعات چوبی دارد، ماده اولیه حدود ۷۰ واحد از صنایع پایین دستی استان را هم تامین می‌کند.

وی افزود: این دست صنایع چوبی، سهم خوبی در صادرات هم دارد و سالانه حدود ۷۰ هزار تن از اوراق فشرده چوبی و پالت تولیدی گیلان به ارزش ۱۶ میلیون دلار صادر می‌شود.

سروش خاطرنشان کرد: این صنایع چوبی در گیلان برای ۳ هزار و ۵۰۰ نفر مستقیم و حدود ۲ هزار نفر هم غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به تحریم های جدید آمریکا و افزایش قیمت ارز گفت: در شرایط فعلی، واردات اوراق فشرده چوبی و پالت از نظر اقتصادی به صرفه نیست و محصولات واحدهای تولیدی داخل از جمله گیلان برای خریداران ارزان‌تر تمام می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح رسمی راه آهن قزوین – رشت انتقال محصولات تولیدی کارخانه‌های اوراق فشرده چوبی و پالت سازی استان که حجم و وزن زیادی هم دارد آسان‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود و از طرفی کاهش هزینه‌های حمل بار و در نهایت کاهش قیمت تمام شده محصول را در پی خواهد داشت.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه به علت پرکاربرد بودن و افزایش استقبال سازندگان  مصنوعات چوبی و طراحان دکوراسیون برای استفاده از اوراق فشرده چوبی و نیز کاربردی بودن آن در صنایع پتروشیمی کشور، این دست صنایع، بازار خوبی در داخل و حتی خارج از کشور دارد که آمار صادرات و فروش بالای آن گویای این حقیقت است.

وی افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی اوراق فشرده و پالت گیلان به علت کمبود مواد اولیه و تسهیلات گران‌قیمت با بخشی از ظرفیت تولید، چرخ کارخانه هایشان را می‌گردانند.

سروش نیاز سالانه واحدهای تولید اوراق فشرده و پالت‌سازی گیلان را حدود ۷۰۰ هزار مترمکعب عنوان کرد و گفت: این درحالیست که در بیشتر واحدهای فعال این دست صنایع سلولزی استان، طرح های توسعه ای در دست اجراست و ۷ کارخانه در دست ساخت دیگر هم تا ۳ سال آینده وارد چرخه تولید می شود که بر این اساس در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه خواهیم بود.   

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.