صفحه اصلی / استان ها / کرمان / از طرح‌های آبخیزداری شرق استان کرمان چه خبر؟

از طرح‌های آبخیزداری شرق استان کرمان چه خبر؟

نماینده مردم شهرستان‌های شرقی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی به تشریح طرح‌های آبخیزداری منطقه دهبکری پرداخت.

حوضه آبخیزداری

به گزارش کسب و کار نیوز، “حبیب‌الله نیکزادی” با اشاره به بازدید خود از پروژههای آبخیزداری منطقه دهبکری بم گفت: پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری شهرستان بم در دو حوزه آبخیز دهبکری و سد نسا در حال اجراست.

وی ادامه داد: خوشبختانه عملیات این حوزه صد در صد انجام  و به اتمام رسیده  است و ما امروز شاهد دو بند سنگ و ملاتی در این حوزه هستیم .

نماینده شهرستان‌های شرقی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پروژه آبخیزداری حوزه دهبکری با اعتباری  بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان در مساحتی به میزان یک هزار و ۱۴۰ متر انجام شده است که حدود۸۰۰  متر مکعب، حجم ذخیره رواناب آن است.
 
وی افزود: در حوزه سد نسا نیز اعتباری به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شده است که عملیات آبخیزداری به مساحت  3 هزار و ۱۰۰ متر مکعب  در حال اجراست.

نیکزادی گفت: با توجه به اعتباری که امسال از صندوق توسعه ملی به پروژه های آبخیزداری داده شد و رقمش در حوزه‌های آبخیز شهرستان بم به میزان حدود چهار میلیارد تومان است، امیدواریم در بودجه سال ۹۸ با توجه به حکمی که در قانون برنامه ششم توسعه، در رابطه با آبخیزداری و آبخوانداری هست، شاهد تداوم اعتبارت این پروژه باشیم.

وی افزود : سال گذشته نیز حدود شش میلیارد تومان اعتبار، برای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری به شرق استان کرمان اختصاص یافته بود.

نماینده مردم شهرستان‌های شرقی استان کرمان تصریح  کرد: طرح های آبخیزداری با هدف جلوگیری از هدر رفت آب، گسترش پوشش گیاهی، تغذیه سفره‌های زیرزمینی  و جلوگیری از سیلاب ها اجرا می‌شود و در صورت تدوام این  طرح‌ها  و پروژه‌ها، می‌توان قنوات را حفظ و سیلاب‌ها و رواناب را مدیریت کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز؛ شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری کرمان واقع و ۵۷۰ هزار کیلومتر مربع  مساحت حوزه‌های آن است .
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.