صفحه اصلی / استان ها / تهران / ۳۰ درصد از مخازن آبرسانی به سیستم برق اضطراری مجهز شده است
۳۰ درصد از مخازن آبرسانی به سیستم برق اضطراری مجهز شده است

مدیر امور آبفای شهرستان شهریار:

۳۰ درصد از مخازن آبرسانی به سیستم برق اضطراری مجهز شده است

مدیر امور آبفای شهرستان شهریار در نشست خبری با اصحاب رساانه اظهار داشت: سال جاری برای گذراندن پیک گرمای تابستان به علت افزایش بی سابقه دمای هوا ومحدویت منابع برقی با قطعی آب مواجه بودیم اما با برنامه ریزی های صورت گرفته ۳۰ درصد از مخازن آبرسانی را با سیسیتم برق اضطراری مجهز کرده و این میزان تا تابستان سال آینده افزایش خواهد یافت.

اسدی با اشاره به قدمت بالای ۱۵ سال یک سوم شبکه های انتقال آب شهرستان شهریارگفت : در راستای کاهش هدر رفت آب و افزایش پوشش شبکه انتقال سالانه بین ۵ تا ۱۰ درصد اصلاح و باز سازی شبکه انجام می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز، وی تصریح کرد: زیرساخت های لازم برای استفاده از پساب در شهرداری ها وجود ندارد در صورتی که شهرداری شهریار شبکه های انتقال را برای استفاده از پساب فراهم کنند، ما نیز آمادگی لازم برای انتقال پساب در جهت استفاده فضای سبز را داریم.
مدیر امور آبفای شهرستان شهریار گفت:در حال حاضر آبفای شهریار با جمعیت ۳۷۵ هزار نفری و ۱۴۵ هزار خانوار، با ۱۳۰۰ لیتر در ثانیه از منابع آبی موجود و با کنترل کیفیت به مردم ارائه خدمت می دهد.
اسدی در خصوص میزان فروش انشعاب فاضلاب گفت: با توجه به میزان متقاضی آمادگی فروش انشعاب در شهرستان وجود دارد و طی پیش بینی صورت گرفته از ۲ هزار انشعاب تا کنون ۱۳۰۰ انشعاب به فروش رسیده و نصب شده است.
وی ادامه داد: در راستای توسعه شهری در شهرستان شهریار تصفیه خانه ای با سه مدول طراحی شده که در حال حاضر یک مدول آن ۱۰ هزار مشترک را تحت پوشش خود قرار دارد و با تامین اعتبارات لازم فاز دوم و سوم این تصفیه خانه در آینده نزدیک وارد مدار می شود.
وی افزود: مدول ۲ و سه تصفیه خانه فاضلاب شهریار با توجه به اینکه فاضلاب سه شهر به این تصفیه خانه انتقال می یابد در آینده نزدیک و با تامین اعتبارات اجرا می شود، اما به دلیل افزایش هزینه های موجود با مشکل تامین اعتبار مواجه هستیم.
مدیر امور آبفای شهرستان شهریار در ادامه تصریح کرد: در راستای مدیریت مصرف آب، کمیته مدیریت مصرف در سطح کشور تشکیل شده و تا کنون از لوازم کاهنده مصرف برای اماکن عمومی مورد استفاده قرار گرفته است، اما به دلیل هزینه بالای این لوازم تنها با در خواست مشترکین ارائه می شود
اسدی ادامه داد: در حال حاضر تولید کنندگان داخلی نیز به سمت تولید لوازم کاهنده مصرف حرکت کرده و علاوه بر آن نیز در ساختمان های جدید نیز از این کاهنده ها استفاده می شود
از ابتدای سال تا کنون با ۲۳۰ انشعاب غیر مجار برخورد کرده ایم
مدیر امور آبفای شهرستان شهریار با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون با ۲۳۰ هزار انشعاب غیر مجاز برخورد شده است گفت: متاسفانه در مقابله با انشعابات غیر مجاز باید از طریق پرونده حقوقی و گرفتن حکم ورود به ملک انجام شود که پروسه طولانی را طی می کند، اما با همکاری فرمانداری وتشکیل اکیپ های عملیاتی این پروسه در زمان کمتری اجرا می شود.
اسدی در ادامه با اشاره به بارندگی های پاییز امسال، افزود: خوشبختانه بارش های امسال قابل توجه بوده و امیدواریم تا پایان سال و بنا به پیش بینی های صورت گرفته افزایش داشته باشیم.
مدیر امور آبفای شهرستان شهریار در ادامه به حذف قبوض آب به صورت کاغذی اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال مردم از خدمات و پرداخت های غیر حضوری قبوض آب این امکان وجود دارد که در آینده نزدیک از سیستم هوشمند مصرف انرژی استفاده کرد و در همین راستا نیز مشترکین می توانند با سامانه ۱۵۲۲ نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام کنند..
او در پایان ضمن تقدیر از خبرنگاران حاضر در نشست، ابراز امیدواری کرد با همراهی هر چه بیشترمردم و رعایت الگوی مصرف آب در زمان پیک بتوانیم، تابستان ۹۸ را بدون قطعی آب پشت سر بگذاریم.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.