صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / یک فلسطینی شهید و ده‌ها زخمی طی درگیری‌های کرانه‌باختری همزمان با تظاهرات‌های مرز غزه
یک فلسطینی شهید و ده‌ها زخمی طی درگیری‌های کرانه‌باختری همزمان با تظاهرات‌های مرز غزه

یک فلسطینی شهید و ده‌ها زخمی طی درگیری‌های کرانه‌باختری همزمان با تظاهرات‌های مرز غزه

سی و هشتمین جمعه تظاهرات بازگشت عصر جمعه در نوار مرزی غزه طبق روال هر هفته برگزار شد در حالی که این هفته کرانه باختری نیز شاهد تظاهرات بود، در طولکرم، نابلس و الخلیل درگیری‌هایی بین فلسطینی‌ها و اشغالگران درگرفت.

تظاهرات فلسطین

به گزارش کسب و کار نیوز، هزاران فلسطینی همانند جمعه‌های گذشته در تظاهرات روز گذشته که تحت عنوان جمعه “مقاومت حقی مشروع است” شرکت کردند.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با شلیک گلوله و گاز اشک آور اقدام به سرکوب شرکت کنندگان در این تظاهرات مسالمت آمیز کردند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در نتیجه حمله اشغالگران صهیونیست به تظاهرات بزرگ بازگشت در مرزهای غزه، ۷۵ فلسطینی از جمله سه خبرنگار و هفت پرستار زخمی شدند.

همچنین در جریان مقاومت فلسطینی‌ها در برابر نیروهای اشغالگر در المغیر در شرق رام الله تعدادی زخمی شدند.

ساکنان طولکرم، نابلس و الخلیل نیز در روز جمعه تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند. نیروهای اشغالگر به دو جوان فلسطینی در ورودی البیره تیراندازی کردند، آنها همچنین کادر خبرنگاران را هدف گرفتند، دو جوان فلسطینی نیز در ایست بازرسی حواره در جنوب نابلس در کرانه باختری زخمی شدند.

در درگیری‌های عصر جمعه فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست در شهر رام الله واقع در کرانه باختری، یک فلسطینی از ناحیه شکم زخمی شده و بلافاصله به بیمارستان انتقال داده شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که این شهروند فلسطینی بر اثر شدت خونریزی و جراحات وارده به شهادت رسید.

در این درگیری‌ها، ده‌ها تن دیگر نیز زخمی شدند. یک دختر فلسطینی به دلیل اصابت گلوله پلاستیکی به صورتش در روستای اللبن شرقی در رام الله زخمی شد.

خبرنگار المیادین اظهار کرد، سربازان اسرائیلی از پهپادی استفاده می‌کردند که گاز اشک آور شلیک می‌کرد که منجر به نابودی تجهیزات خبرنگاران شد. نیروهای اسرائیلی در عین حال خودروهای امدادرسانی را از کمک به زخمی‌ها بازمی‌داشتند. همچنین سربازان در اطراف بیت ایل در نزدیکی رام الله حضور دو چندان شدند.

فلسطینی‌های کرانه باختری روز جمعه را “روز قطعی” در بیان خشم عمومی خود از وضعیت موجود اعلام کردند.

انتهای پیام

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.