صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / گره مشکلات آموزش عالی با استیضاح و تغییر وزیر علوم باز نمی‌شود
گره مشکلات آموزش عالی با استیضاح و تغییر وزیر علوم باز نمی‌شود

​رئیس دانشگاه بیرجند:

گره مشکلات آموزش عالی با استیضاح و تغییر وزیر علوم باز نمی‌شود

​رئیس دانشگاه بیرجند گفت: گره مشکلات آموزش عالی کشور با استیضاح و تغییر وزیر علوم باز نمی‌شود.

رییس دانشگاه بیرجند

به گزارش کسب و کار نیوز در دانشگاه بیرجند اظهار کرد: در مقطع حساس سیاسی و اقتصادی کنونی، استیضاح وزیر علوم نه تنها کمکی به وضعیت فعلی آموزش عالی کشور نمی‌کند، بلکه می‌تواند ضربات جبران‌ناپذیری بر پیکره وزارت علوم وارد کرده و موجی از ناامیدی را در بین دانشگاهیان ایجاد کند.

وی تصریح کرد: تغییرات کلان مدیریتی در این حوزه می‌تواند موجب دلسردی مدیران ستادی، رؤسای دانشگاه‌ها، کارکنان و دانشجویان این مجموعه گسترده و تاثیرگذار در جامعه شود و سرعت رشد علمی کشور را کُند کند.

رئیس دانشگاه بیرجند اظهار کرد: وزارت علوم طی چند سال گذشته فراز و فرودهای فراوانی داشته است و دورانی که گذشت و باید صرف تبدیل شدن به قطب علمی منطقه و ارتقای جامعه علمی کشور می‌شد، متاسفانه صرف تغییرات در ساختار کلان مدیریتی در این وزارتخانه مهم و کلیدی شده و وزارت علوم را از هدف و رسالت اصلی خویش دور کرده است.

خامسان ادامه داد: دکتر غلامی، وزیر علوم طی مدتی که سکاندار وزارتخانه هستند، به خوبی توانسته‌اند آرامش نسبی را به دانشگاه‌ها بازگردانند و با پیگیری‌هایی که در زمینه‌های صنفی و آموزشی دارند، سعی دارند تا فضای باز سیاسی و اجتماعی را در دانشگاه‌ها ایجاد کنند و دلگرمی کارکنان و دانشجویان را فراهم کنند تا اوضاع اقتصادی کشور خللی بر آرامش و ثبات دانشگاه‌ها ایجاد نکند.

وی بیان کرد: وزیر علوم در جذب اعتبارات و تخصیص آن به دانشگاه‌ها با توجه به محدودیت‌های اقتصادی کشور بسیار رضایت بخش عمل کرده و عملکرد قابل قبولی را ارائه داده است.

رئیس دانشگاه بیرجند بیان کرد: قطعا اگر به وی فرصت داده شود تا تمامی برنامه‌هایش را که منطبق با برنامه ششم توسعه کشور و سند چشم انداز طراحی شده است، کامل اجرا کند، نتایج مطلوبی به دست خواهد آمد و همگان از این دستاوردها منتفع خواهیم شد.

خامسان خاطر نشان کرد: از نمایندگان مجلس تقاضا داریم فارغ از مسائل سیاسی و تمایلات جناحی، در تصمیم خویش تجدید نظر کرده و به جای استیضاح به وضعیت بودجه دانشگاه‌ها و رفع محدویت‌های ارزی این حوزه که چالش‌های اصلی هستند، بپردازند و با گفت‌وگو و ارائه راهکارها به رشد این نهاد تاثیرگذار و انسان‌ساز کمک کنند.

وی یادآور شد: همچنین نمایندگان مجلس لازم است آگاه باشند که آرامش و ثبات مدیریتی در وزارت علوم، می‌تواند پیشرفت علمی و ارتقای سطح فرهنگی جامعه را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.