صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / شبکه هوای ابزار دقیق کارخانه‌ درود ۲ به مجتمع درود ۳ متصل شد
شبکه هوای ابزار دقیق کارخانه‌ درود ۲ به مجتمع درود ۳ متصل شد

با استفاده از یک روش ابتکاری

شبکه هوای ابزار دقیق کارخانه‌ درود ۲ به مجتمع درود ۳ متصل شد

به‎منظور کاهش هزینه‌ها با استفاده از روشی ابتکاری، شبکه هوای ابزار دقیق کارخانه درود ۲ و مجتمع کارخانجات درود ۳ از طریق یک خط لوله ۴ اینچ به یکدیگر متصل شدند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, به‎منظور یکپارچه‌سازی کارخانه درود ۲ و مجتمع درود ۳ و همچنین استفاده بهینه از تجهیزات، کاهش هزینه‌های عملیاتی و جلوگیری از استهلاک دستگاه‌ها در شرایط کنونی که صنعت نفت با تحریم‌های ظالمانه غرب روبه‌روست، متخصصان منطقه عملیاتی خارک، پروژه اتصال شبکه‌های هوای ابزار دقیق کارخانه درود ۲ به مجتمع درود ۳ را در دستور کار قرار دادند.
بر همین اساس پس از مطالعه دقیق موضوع، بررسی مسیر و برآورد امکانات و تجهیزات مورد نیاز، عملیات اجرایی این پروژه از سوی واحد تعمیرات مجتمع درود ۳ بدون هیچ‌گونه هزینه مازاد و صرف بودجه و تنها با استفاده از امکانات موجود منطقه از جمله لوله‌های مغزی کارکرده حفاری، آغاز و پس از آزمایش‌های لازم و پاکسازی خط لوله، وارد سرویس شد.
این خط لوله ۴ اینچی که یک کیلومتر طول دارد افزون بر این‎که شبکه‌های هوای ابزار دقیق دو مجموعه را برای ارسال و دریافت دو طرفه به یکدیگر متصل می‌کند، توانایی این را خواهد داشت که نیتروژن مورد نیاز کارخانه درود ۲ را از طریق مجتمع درود ۳ تامین کند.
گاز نیتروژن برای خنثی‌سازی ظروف در کارهای تعمیراتی و نگهداری تاسیسات خارج از سرویس ضروری است. بدین ترتیب کمپرسورهای هوای ابزار دقیق کارخانه درود ۲ برای تعمیرات از سرویس خارج شدند و ضمن کاهش چشمگیر هزینه‌های جانبی و یکپارچه‌سازی مجموعه‌ها، گام موثر دیگری همسو با اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم‌های استکباری در منطقه عملیاتی خارک برداشته شد.
این پروژه برای انتقال نفت کارخانه درود ۲ به کارخانه درود ۳ است که از سال قبل انجام شده و به دنبال آن فعالیت‌های یکپارچه‌سازی این دو مجموعه در حال انجام است.
بخش ارتباط رینگ آتش‌‌نشانی کارخانه درود ۲ به درود ۳ در سال قبل انجام شده بود و این بخش نیز در ماه‌های اخیر به سرانجام رسید. در ادامه، برنامه ارتقای سامانه کنترل بخش فعال کارخانه درود ۲ به درود ۳ به سامانه DCS و یکپارچه‌سازی سامانه کنترل نیز در دست اقدام است.

همچنین مطالعه کنید:

مصرف روزانه ۷ میلیون بشکه نفت خام در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد اسماعیل کفایتی امروز در برنامه بهینه‌سازی مصرف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.