صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / موانع اجرای خط لوله تامین گاز نیروگاه غرب کارون بررسی شد
موانع اجرای خط لوله تامین گاز نیروگاه غرب کارون بررسی شد

موانع اجرای خط لوله تامین گاز نیروگاه غرب کارون بررسی شد

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت بر لزوم تسریع در روند اجرای پروژه نیروگاه غرب کارون تاکید و با ارائه راهکارهایی، موانع اجرای خط لوله تامین گاز این نیروگاه را بررسی کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, تورج دهقانی در نشستی با حضور استاندار خوزستان گفت: مشکلات و موانع موجود درباره اجرای خط لوله تامین گاز نیروگاه غرب کارون مطرح شد که با توافق طرفین انجام کار در چند روز آینده تسریع می‌شود.
وی با بیان این‎که پروژه احداث نیروگاه غرب کارون و تأسیسات جانبی از جمله طرح‌های زیربنایی این حوزه است، افزود: این پروژه ظرفیت تولید ۵۰۰ مگاوات برق را دارد و بخشی از آن برای تزریق برق به شبکه سراسری خوزستان به‌ویژه در فصل گرم سال استفاده خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت تصریح کرد: بخشی از برق تولیدی نیروگاه به‎منظور تزریق به شبکه برق سراسری استان خوزستان در دستور کار قرار گرفته است و برای این موضوع، لازم است پروژه انتقال گاز به نیروگاه با خط لوله ۳۶ اینچ به طول ۵۰ کیلومتر از خط گاز سراسری اهواز _ آبادان به نیروگاه انجام شود.
دهقانی تصریح کرد: فعالیت‌های اولیه انتقال برق به نیروگاه غرب کارون از پست شهید بقایی در حال انجام است و با تکمیل این بخش‌ها تا پایان امسال، فاز نخست این پروژه راه‎اندازی خواهد شد؛ تأمین برق میدان‌های نفتی غرب کارون موضوع توسعه و تولید را تسریع می‌کند و اهمیت ویژه‌ای دارد.

همچنین مطالعه کنید:

درخواست “صدور کارت سوخت” تا اردیبهشت اینترنتی می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی سید هاشمی؛ مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.