صفحه اصلی / ورزشی / ورزش بانوان / سرمربی پینگ پنگ بانوان پس از تور فنلاند: می توانستیم بهتر نتیجه بگیریم اما…
سرمربی پینگ پنگ بانوان پس از تور فنلاند: می توانستیم بهتر نتیجه بگیریم اما…

سرمربی پینگ پنگ بانوان پس از تور فنلاند: می توانستیم بهتر نتیجه بگیریم اما…

مربی تیم ملی پینگ پنگ بانوان می‌گوید به دلیل شرایط اقتصادی اعزام‌های کمی داریم و همین باعث می‌شود که بازیکنانمان نسبت به بازیکنان تراز اول تجربه کمتری داشته باشند.

اردوی تیم ملی تنیس روی میز بانوان

حمیده ایرانمنش مربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان ایران در گفت‌وگو با ایسنا به عملکرد بازیکنان تیم ملی در مسابقات بین المللی فنلاند اشاره کرد و گفت: از عملکردشان راضی هستم آنها بازی به بازی تجربه‌شان بیشتر می‌شد. نمی‌توان گفت با آمدن من و برگزاری یک اردو و مسابقه همه چیز دگرگون شده اما وقتی بازی هاشان را آنالیز می‌کردیم واقعا خوب بودند و چیز زیادی کم نداشتند اما به دلیل شرایط اقتصادی‌مان اعزام های کمتری دارند و همین موضوع تجربه بازی آْنها را نسبت به بقیه کمتر می‌کند. اما  مسابقات فنلاند به اندازه دو پروتور برایشان تجربه بازی داشت.

 او در مورد عملکرد تیم ملی در بخش تیمی این مسابقات بیان کرد: بازیکنانمان در مسابقات تیمی دور اول استراحت داشتند و دور دوم با اوکراین که پینگ پنگ بازان خوبی داشت بازی کردند . شهسواری بازی اول را  سه بر یک برد و مهشید اشتری با اینکه خوب بازی کرد اما با امتیازهای  ۱۰_۱۲ ، ۹  _۱۱ و ۱۴_۱۶ باخت یعنی با کمترین اختلاف امتیاز نتیجه را واگذار کرد. بازی‌های دوبل را همین گونه باختند یعنی با امتیازهای  ۱۶_۱۸، ۱۲_۱۴ و ۱۰_۱۲ که خیلی به هم نزدیک بود. چون بازی فقط در یک دور برگزار می‌شد و تیم ما ابتدا استراحت داشت به همین دلیل تا بازیکنان با فضا آشنا شدند کمی شرایط برایشان سخت بود.

مربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان در مورد سیستم مسابقات فنلاند گفت: مسابقات به صورت تک حذفی برگزار می‌شد و به این صورت بود که اگر در حالت عادی یک تیم برای پیروزی باید سه بازی را می‌برد در مسابقات فنلاند دو از سه بود یعنی تیمی برنده می‌شد که در دو بازی برنده شود.

او با بیان اینکه در این مسابقات به سیستم بازی‌ها انتقاد داشتم بیان کرد: سیستم‌شان خیلی استاندار نبود که در سراسر دنیا اجرا  شود و وقتی از آنها در این باره پرسیدم، گفتند مسابقات تیمی برایمان ملاک نیست از آنجایی که می‌خواستند این مسابقات را در یک روز برگزار کنند وتعداد تیم‌ها هم زیاد بود به همین دلیل این سیستم را پیاده کردند در نتیجه تا بازیکنان گرم می‌شدند بازی به پایان می‌رسید. اگر مسابقه به شکل سه برد از پنج بازی  برگزار می‌شد ۱۰۰ درصد برنده می‌شدیم چون بازی‌ها می‌چرخید.

مربی تیم ملی پینگ پنگ بانوان ایران به سیستم مسابقات انفرادی این مسابقات هم اشاره کرد و گفت: مسابقات انفرادی یک سیستم تک حذفی پیش رونده داشت. در مسابقاتی که به طور معمول برگزار می‌شود بازیکن با یک باخت یا اوت می‌شود و یا به جدول بازنده‌ها می‌رود  اما در فنلاند بازیکن دائم بالا و پایین می شد در نتیجه وقتی می‌باخت به گروه بازنده‌ها می‌رفت و می‌توانستند دوباره برای مقام‌های سوم یا پنجم تلاش کند. هر اندازه که بازیکنانمان جلو می‌رفتند تجربه‌شان بیشتر می‌شد و به سیستم هم عادت می‌کردند به همین دلیل خیلی خوب بازی کردند. به گونه‌ای که اشتری از ۹ دور بازی، یک دور استراحت، دو باخت و ۶ برد به دست آورد و در نهایت در رتبه ۳۲ قرار گرفت. ندا هم از ۹ دور، یک دور استراحت، سه باخت و پنج برد کسب کرد و در مجموع به مقام ۱۹ رسید.

ایرانمنش که  معتقد است بازیکنان ایران می‌توانستند در جایگاه بهتری قرار  بگیرند، تاکید کرد: در یک بازی مهشید و ندا به هم خوردند و همین باعث شد که با شکست مهشید رتبه‌اش پایین‌تر بیاید. ندا هم می‌توانست در رتبه‌ی بهتری قرا بگیرد ولی یک بازی را چهار بر سه و خیلی نزدیک باخت. سیستم مسابقات به گونه‌ای بود که بازیکن با یک باخت افت زیادی می‌کرد.  واقعا حق بچه‌هایمان این رتبه‌ها نبود و می‌توانست  بهتر باشد.

او در مورد مزیت سیستم بازی‌های انفرادی گفت:  به طور کلی مسابقات انفرادی به صورت دوره‌ای_ حذفی برگزار می‌شود،  به این صورت که بازیکن دو بازی انجام می‌دهد و وارد جدول اصلی می‌شود. اگر ببرد بالا می‌رود و اگر ببازد اوت می‌شود. اما در فنلاند ۹ دور بازی می‌کردند که تجربه‌شان زیادتر می‌شد.

ایرانمنش به سطح مسابقات فنلاند اشاره و بیان کرد: بازیکنان خوبی در مسابقات شرکت کرده بودند و تمام مقام‌های اول تا هفتم را ژاپنی‌ها گرفتند. مسابقات خیلی سخت بود و حتی بازیکنانی که رنکینگشان پایین بود یا رنکینگ نداشتند خوب کار کردند. مهشید بازی اولش با یک کره‌ای بود که رنکینگ نداشت و تازه به مسابقات ورود کرده بود اما هشتم شد. ندا هم از کسی باخت که  سوم شد پس باخت آنها برابر بازیکنان خوب بود نه ضعیف.

او در مورد سقوط رنکینگ بانوان ایران به جز مهشید اشتری، در جدیدترین رده بندی فدراسیون جهانی بیان کرد: به غیر از مریم صامت که در یک مسابقه شرکت و ۵۰ پله صعود کرد، هر چند دوباره سقوط داشت، بازیکنان ایران به مسابقات مختلفی نرفتند. تا جایی که در مورد نحوه رده بندی بازیکنان می‌دانم باید بگویم که مثلا اگر بازیکنی سال پیش در یک مسابقه جهانی بزرگسالان شرکت کند ولی امسال نرود رنکینگش پایین می‌آید.

ایرانمنش در پایان این گفت وگو و در مورد صعود اشتری در رنکینگ جهانی گفت: مسابقات فنلاند اولین پروتور جهانی بزرگسالان بود که مهشید در آن شرکت می‌کرد اما ندا قبلا شرکت کرده بود و به نسبت سال قبل چون دیگر شرکت نکرد رنکینگش پایین آمد. ماه آینده که رده بندی جدید  اعلام شود می‌بینید که ندا به رنک قبلی خود برمی‌گردد و امتیاز این مسابقات هم به آن اضافه می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز تیم ملی پینگ پنگ بانوان ایران با ترکیب ندا شهسواری و مهشید اشتری در مسابقات بین المللی تنیس روی میز فنلاند شرکت کرد. که در بخش تیمی در دور اول استراحت داشت اما در دور دوم با شکست برابر اوکراین از دور مسابقات کنار رفت. در بخش انفرادی نیز هر کدام ۹ بازی انجام دادند که اشتری با ۶ برد، دو شکست و یک دور استراحت در رتبه ۳۲ و شهسواری با ۵ برد ۳ شکست و یک دور استراحت در رتبه ۱۹ قرار گرفتند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تقابل دختران فوتبالیست در شب/ دربی کرمان برنده نداشت

به گزارش کسب و کار نیوز، تیم‌های حاضر در لیگ فوتبال بانوان در هفته پانزدهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.