صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / دید گاه کرباسچی درباره منافع ملی

دید گاه کرباسچی درباره منافع ملی

دبیرکل حزب کارگزاران با طرح سوالی اظهارکرد:آیا منافع ملی را یک مرجع تقلید یا علمای جمع شده در مجلس خبرگان یا مجمع تشخیص تعیین و یا سازمان ها تعیین می‌کنند؟

مصاحبه اختصاصی ایسنا با غلامحسین کرباسچی

به گزارش کسب و کار نیوز، غلامحسین کرباسچی در پنل تخصصی کنگره حزب ندای ایرانیان گفت: از سال‌ها قبل که کسانی در مملکت برای مبارزه قد َعلم کردند، فکر می کردند برای منافع مردم کار می کنند.

وی ادامه داد: برخی احزاب اسم حزب را دارند و مدرن هم هستند، ولی یک نوع قوم گرایی بر آنها حاکم است.

کرباسچی همچنین افزود: آیا منافع ملی را یک مرجع تقلید یا علمای جمع شده در مجلس خبرگان یا مجمع تشخیص تعیین و یا سازمان ها تعیین می‌کنند؟

وی با اشاره به عدم حضور دبیردکل حزب موتلفه در این مراسم،  با بیان اینکه اگر آقای حبیبی بودند مناقشه ای با ایشان داشتیم، تصریح کرد: مناقشه در این بود که زمانی در این کشور یک سازمان محرمانه قیام کرده و  فکر می کردند که منافع ملی در این است که شروع به ترور افرادی کنند که به زعم آنها خلاف منافع ملی کشور بودند.

وی گفت: کتاب هایی از سازمان مجاهدین خلق منتشر شده که نفرات اولیه آن به نفع مردم کار می کردند و شاید برخی هایشان هم انگیزه دینی و ملی داشتند ولی جمع بندیشان بر این بود که منافع ملی در ترور افراد است.

دبیرکل حزب کارگزاران خاطر مشان  کرد: یک وقتی موتلفه اسلامی مدعی بود و زمانی فداییان اسلام فکر می کردند اگر فردی از عناصر خاص را ترور کنند منافع ملی تامین می‌شود. ریشه های این اندیشه ممکن است به زمان های معاصر هم برسد و جمع هایی فکر کنند که ترور فیزیکی یا شخصیتی در کشور منافع ملی را تامین می‌کند.

ادامه دارد…

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.