صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / کشف ۸ تن مواد مخدر در ماکو طی سال‌جاری

کشف ۸ تن مواد مخدر در ماکو طی سال‌جاری

فرماندار شهرستان ماکو گفت: با اقدامات به موقع نیروهای عمل‌کننده شهرستان ماکو از ابتدای امسال تاکنون، حدود 8 تن مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

مواد مخدر

به گزارش کسب و کار نیوز، «شاهین علیزاده» در ششمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که شامگاه دیروز برگزار شد با تقدیر از اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و نیروهای عمل‌کننده گفت: با اقدامات به موقع نیروهای عمل‌کننده شهرستان ماکو از ابتدای امسال تاکنون، حدود ۸ تن مواد مخدر در شهرستان و مرکز استان کشف و ضبط شده است.

وی با بیان این‌که مواد مخدر ۹۰ درصد آسیب‌های اجتماعی و روانی را به خانواده‌ها وارد می‌کند، افزود: هم‌اکنون بیش از ۶۰ درصد زندانیان کشور بر اثر ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با مواد مخدر در بند هستند و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید بیش از پیش نسبت به اجتماعی کردن بحث مبارزه توجه جدی داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر تقویت نیروهای بازرسی و عمل‌کننده مستقر در گمرک بازرگان گفت: هرگونه کشف مواد مخدر در سایر کشورها که پایانه صادراتی آن مرز بازرگان باشد می‌تواند حوزه صادرات ما را تحت‌الشعاع قرار داده و ابهاماتی را ایجاد کند و این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با این مواد افیونی بیش از ۳۵۰۰ شهید تقدیم کرده است.

حجت الاسلام «ابراهیم عباس‌نژاد» دادستان عمومی و انقلاب ماکو هم در این جلسه گفت: به لحاظ عملکرد، سال ۱۳۹۷ پرکارترین سال نیروهای عمل‌کننده مبارزه با مواد مخدر شهرستان ماکو بوده است و میزان کشف این مواد خانمانسوز خود گواه این مطلب است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸۴ فقره پرونده در ارتباط با موضوع مواد مخدر به دادسرا وارد شده است و در این راستا حکم ۱۹۴ نفر از متهمین صادر شده و شماری هم در مرحله رسیدگی قرار دارند.

دادستان عمومی و انقلاب ماکو در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به کشفیات، حساسیت موضوع و قرار گرفتن کشور و شهرستان ما در مسیر ترانزیت مواد مخدر، وظیفه گمرک بازرگان و پلیس مبارزه با مواد مخدر بسیار خطیرتر از گذشته است و باید کوشید با همکاری و تعامل همه اعضای شورای هماهنگی کارنامه قابل قبولی را در پایان سال ارائه کنیم.

در ادامه این جلسه اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، نکته نظرات، پیشنهادات و عملکرد دستگاه مربوطه را بیان کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حوزه سلامت

۱۲۹ پرونده تخلف صنفی در حوزه سلامت آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا محمودی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.