صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / بختیار: برای بازنشستگانی که جایگزینی ندارند سازوکار ویژه‌ای در قانون دیده شود

بختیار: برای بازنشستگانی که جایگزینی ندارند سازوکار ویژه‌ای در قانون دیده شود

نماینده مردم گلپایگان در مجلس گفت: راهبرد قانون منع به کارگیری بازنشستگان مانند گذشته خواهد بود با این تفاوت که برای بازنشستگانی که جایگزینی ندارند سازوکار ویژه ای دیده خواهد شد.

علی بختیار

علی بختیار در گفت وگو با ایسنا با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص قانون منع به کار گیری بازنشستگان بیان کرد: از آنجایی که مجلس تشخیص داد بدنه اجرایی کشور دچار لختی و کم تحرکی شده، برای اینکه بتواند تحرکی در این بخش ایجاد کند به سمت تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان رفت.

وی اظهار کرد: برای اینکه شاهد اتخاذ تصمیماتی خلاقانه و شجاعانه در کشور باشیم باید از مدیرانی جوان استفاده کنیم که این یک اصل علمی پذیرفته شده است. در همه جای دنیا از جوانان برای تحرک بخشی در سیستم اجرایی کشور استفاده می شود.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس ادامه داد: مجلس این قانون را برای جلوگیری از حضور بازنشستگان در بدنه مدیریتی کشور تصویب کرد و تا جایی که امکان داشت سعی کردیم یک قانون جامع وکامل تصویب شود.

بختیار در ادامه تصریح کرد: از آنجا که مجلس احساس کرد در بعضی از مناصب ضرورتی برای حضور بازنشستگان متخصص و با تجربه وجود دارد، اذن مقام معظم رهبری را در این موارد در قانون گنجاند. البته رئیس مجلس دستور داده مرکز پژوهشها برای بازنگری در قانون تصویب شده کار پژوهشی انجام دهد تا اصلاحات لازم انجام شود. راهبرد قانون مانند قبل خواهد بود، اما هدف از بازنگری در نظر گرفتن نقطه نظرهای مقام معظم رهبری در قانون است. شاید لازم نباشد برای گرفتن اذن برای ادامه خدمت به رهبری مراجعه شود و مجلس یک راهکار قانونی برای این موضع ایجاد خواهد کرد.

بختیار افزود: در دنیا از بازنشستگانی که دارای تخصص لازم هستند به عنوان مشاور استفاده می شود. ما نیز باید از نیروهایی که دارای پختگی هستند استفاده کنیم و تجارب آنها را به حلقه مدیریتی جوان منتقل کنیم، اما بازنشستگان نباید به عنوان مدیر در جایگاه اداری و اجرایی کشور مشغول باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.