صفحه اصلی / استان ها / زنجان / ۶۰ درصد متقاضیان، لاستیک دریافت کردند

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان زنجان:

۶۰ درصد متقاضیان، لاستیک دریافت کردند

مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: تاکنون 60 درصد متقاضیان، لاستیک دریافت کردند اما یک جفت لاستیک برای خودروهای عمومی کافی نیست.

انبار لاستیک

به گزارش کسب و کار نیوز، «عبدالحسین علی‌اکبری» در نشست خبری شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی به‌مناسبت هفته حمل و نقل، اظهار کرد: استان زنجان ۸٫۳ درصد آزادراه‌های استان را به خود اختصاص داده است که از بخش‌های مختلف، از جمله گردشگری و ترانزیت کالا حمایت می‌کند.

وی با اشاره به وجود ۴۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان زنجان، خاطرنشان کرد: ۸۲ درصد راه‌های روستایی آسفالت است و ۹۶ درصد جمعیت روستایی از راه آسفالته برخوردار هستند و امسال با وجود افزایش قیمت شدید قیر، روکش آسفالت و لکه‌گیری راه‌ها با مصرف ۱۱۶ هزار تن آسفالت انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان زنجان به اهمیت حفظ راه‌ها و تأسیسات آن به‌عنوان سرمایه‌های ملی اشاره کرد و گفت: ۹ پل بزرگ در هشت ماهه امسال تعمیر و مرمت شدند و درزگیری و کارهای حفاظتی ۱۴۰ دستگاه پل نیز انجام شده است.

وی، سیستم حمل و نقل هوشمند را یکی از سیاست‌های مهم وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: ۷۴ دستگاه ترددشمار و ۳۷ دوربین نظارت تصویری در محورهای مواصلاتی استان نصب شده که کار مدیریت ترافیک و اعزام به‌موقع اکیپ‌ها به محل‌ها مورد نظر را آسان کرده و با نصب دوربین‌های ثبت تخلفات نیز به کاهش تخلفات رانندگی کمک کرده است.

علی‌اکبری با اشاره به فعالیت ۱۱۰ شرکت حمل و نقل کالا، تصریح کرد: در ۸ ماهه امسال ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا جابه‌جا شده که ۲٫۳۴ درصد از انتقال بار کشور به استان زنجان تعلق دارد.

این مسئول به مشکل افزایش قیمت لاستیک در کشور اشاره کرد و گفت: تلاش داریم سهمیه استان برای توزیع لاستیک میان رانندگان را افزایش دهیم و تاکنون ۶۰ درصد متقاضیان موفق به دریافت لاستیک شدند اما تنها یک جفت لاستیک به آن‌ها داده شده که پاسخ‌گوی نیازشان نیست.

وی با اشاره به این‌که عامل ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای، خطاهای انسانی است، تصریح کرد: ورودی‌های فرعی و اصلی بیشترین نقاط پرحادثه را شامل می‌شوند که البته ساخت تقاطع غیرهم‌سطح در این نقاط به هزینه زیادی نیاز دارد، اما با نصب علائم هشداردهنده و بهسازی هندسی سعی در کاهش تصادفات داریم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.