صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / ماجرای نامه تشکر کارگران هفت‌تپه چه بود؟
ماجرای نامه تشکر کارگران هفت‌تپه چه بود؟

ماجرای نامه تشکر کارگران هفت‌تپه چه بود؟

کارگران کارخانه نیشکر هفت‌تپه که ماه‌ها از دریافت حقوق و مطالبات خود عاجز مانده بودند، چندی پیش تصمیم گرفتند صدای خود را با اعتراضی چند روزه به گوش مسئولان برسانند. وزیر کار به محض آن که در جریان این رویداد قرار گرفت نماینده ویژه خود را اعزام و مامور بررسی ماجرا کرد؛ در نهایت با پیگیری‌های مستمر وزارت کار و همکاری مسئولان استانی، تلاش‌ها نتیجه داد و آرامش به اردوی کارگران هفت‌تپه بازگشت.

76

به گزارش کسب و کار نیوز، در فاصله حدود یکماهی که از اعتراض و نارضایتی کارگران نیشکر هفت‌تپه اقدامات حمایتی و پیگیری‌های متعددی از سوی ارگانها، سازمان‌ها و دستگاههای اجرایی صورت گرفت، از نمایندگان مجلس و مقامات استانی تا وزارت اقتصاد، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت به کمک آمدند و بیشترین سهم را وزارت کار در این بین ایفا کرد. پیگیری‌های مستمر شریعتمداری وزیر کار  و همکاری مسئولان و مقامات استانی نتیجه داد و کارگران نیشکرهفت‌تپه با گرفتن ۵۰ درصد مطالبات خود و قول مساعدی که برای پرداخت ۵۰ درصد مابقی در روزهای آتی گرفته‌ بودند، به مزارع نیشکر بازگشتند و این گونه شد که اعتراض‌ها پایان گرفت؛ در نهایت مجمع نمایندگان کارگری کشت و صنعت هفت تپه در نامه‌ای تشکر آمیز از پیگیری مسئولانه وزارت کار و شخص وزیر در اعزام نماینده ویژه او برای رسیدگی سریع به مشکلات کارگران قدردانی کردند.با اعلام روز گذشته استاندار خوزستان مبنی بر پرداخت سومین حقوق معوق کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه، حقوق یک ماه دیگر کارگران به آنها پرداخت شده و کارگران اکنون تنها یک ماه طلب دارند.

شرکت نیشکر هفت‌تپه یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های تولید شکر در ایران است که بیش از نیم قرن از تأسیس آن می‌گذرد. این شرکت کار خود را در آذر ۱۳۴۰ با بیش از ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت و تولید ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن شکر آغاز کرد و هم‌ اکنون با بیش از ۷۰۰۰ هکتار برداشت محصول و بیش از ۳۰۰۰ هکتار کشت جدید مشغول به کار است. نیشکر هفت‌تپه در ۱۴ کیلومتری شهر تاریخی شوش قرار دارد و از مهم‌ترین قطب‌های اشتغالزایی خوزستان به شمار می‌رود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.