صفحه اصلی / استان ها / زنجان / سیاست وزارت راه، توسعه حمل و نقل ریلی

سیاست وزارت راه، توسعه حمل و نقل ریلی

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: سیاست وزارت راه، توسعه حمل و نقل ریلی است و سه پروژه مهم در استان زنجان برای این کار به تصویب رسیده است.

راه اهن

به گزارش کسب و کار نیوز، «مسعود بیات‌منش» در نشست خبری شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی به مناسبت هفته حمل و نقل، اظهار کرد: استان زنجان با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، از راه‌هایی به ارزش ۹۰۰۰ میلیارد تومان برخوردار است که نگهداری از آن‌ها وظیفه سنگینی را بر دوش راهداری و حمل و نقل گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت تکنولوژی، افزایش خودروها و نیاز به گسترش دسترسی‌ها و ارتباطات، ضرورت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی را بیشتر کرده و در این راستا ۶ پروژه ملی در حوزه راهسازی در استان زنجان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به این‌که قرارداد ساخت راه‌های مواصلاتی و همین‌طور راه‌های روستایی به مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان بسته شده است، تصریح کرد: این در حالی است که ۵۰ میلیارد تومان پول داریم و منابع ملی هم برای اجرای پروژه‌ها کم است. البته موافقت اصولی فاینانس داخلی برای ۶ طرح بزرگراه اخذ شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سیاست کلی وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل این است تا بخشی از بار و مسافر را به سمت بخش ریلی ببرد و ظرفیت حمل و نقل هوایی و ریلی را افزایش دهد و در این راستا ۳ پروژه را به تصویب رسانده که خط دوم «زنجان – قزوین» و «زنجان – میانه» از مهم‌ترین آن‌هاست.

وی با اشاره به این‌که قصد داریم خطوط ریلی زنجان را از ایجرود به محور سنندج و همدان وصل کنیم، اظهار کرد: حلقه اتصال حمل و نقل ترکیبی، ایجاد پراک‌های لجستیک هستند.

در ادامه این نشست، رئیس پلیس‌راه استان زنجان گفت: طرح زمستانی پلیس‌راه از ۲۲ آذرماه آغاز می‌شود و تا ۲۲ اسفندماه ادامه می‌یابد. بر اساس آمار پزشکی قانونی، مصدومان تصادفات برون‌شهری استان زنجان در ۸ ماهه امسال ۳۰ درصد و شمار متوفیان ۳۲ درصد افزایش یافته است.

«عباس مظفری» با اشاره به این‌که ۴۷ گردنه کوهستانی در استان زنجان داریم، تصریح کرد: ۸۵ درصد کل تصادفات خطاهای انسانی است و اداره راه نیز در نیمی از تصادفات مقصر بوده است.

وی با اشاره به این‌که زنجان بیست و هشتمین استان در اعمال قانون بوده و کمتر جریمه صادر شده است، خاطرنشان کرد: پلیس به هیچ وجه از تخلفات حادثه‌ساز چشم‌پوشی نمی‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.