صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / دانش‌آموزان اتباع نباید هیچ تبعیضی احساس کنند
دانش‌آموزان اتباع نباید هیچ تبعیضی احساس کنند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

دانش‌آموزان اتباع نباید هیچ تبعیضی احساس کنند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان اتباع نباید هیچ تفاوت و تبعیضی را بین دانش‌آموزان بومی و خودشان احساس کنند، گفت: نگاه عاری از تبعیض باید سرلوحه فعالیت‌های آموزشی مدارس کشور قرار گیرد.

 قاسم‌علی خدابنده در گردهمایی مسئولین امور تحصیلی دانش‌آموزان اتباع خارجی که در کانون فارابی آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد برگزار شد، اظهار کرد: با گسترش فرآیند جهانی شدن تاثیر کشورها بر یکدیگر به خصوص از لحاظ فرهنگی افزایش یافته و حضور اتباع خارجی در  کشور فرصت مغتنمی است که بتوانیم یک گفتمان فرهنگی را ایجاد کنیم. ایران با کشورهای همسایه سابقه تاریخی و اشتراکات فرهنگی مشترکی دارد که استفاده از این موضوع می‌تواند عامل پیوند‌دهنده باشد و وحدت را در بین ملت‌ها و کشورهای منطقه ایجاد می‌کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: نگاه عاری از تبعیض باید سرلوحه فعالیت‌های آموزشی مدارس کشور قرار گیرد. برخورد و رفتار مدیران، معلمان و دانش‌آموزان باید به گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان اتباع تشویق شوند تا در کلاس‌ها و مدارس حضور پیدا کنند و هیچ تفاوت و تبعیضی را در بین دانش‌آموزان بومی و اتباع احساس نکنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: معلمان در کلاس‌های درس باید شرایطی را فراهم کنند که دانش‌آموزان ایرانی این شرایط را بپذیرند که در کنار دانش‌آموزان اتباع به دلیل داشتن اشتراکات فرهنگی با برخورداری از فرصت‌های برابر به تحصیل مشغول شوند. فرصت حضور دانش‌آموزان اتباع در کلاس درس می‌تواند به عنوان یک پیامد اجتماعی و فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد و این ارتباطات مثبت نوعی تعامل اجتماعی همراه با آرامش و آسایش را در جامعه حاکم سازد اما عدم پذیرش دانش آموزان اتباع روحیه تضاد و تبعیض را در این دانش‌آموزان ایجاد می‌کند که آثار منفی این تضاد جامعه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

خدابنده با اشاره به اینکه «یکی از اهداف آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین بحث ایجاد فرصت‌های برابر و عدالت آموزشی برای همه دانش‌آموزان و همه افراد لازم التعلیم  است»، عنوان کرد: یکی از اساسی‌ترین حقوق کودکان حق آموزش است و صرف نظر از نژاد، زبان و قومیت باید شرایط یادگیری و فرصت یادگیری را برای همه دانش آموزان فراهم کنیم.آغاز آموزش به‌ویژه در دوره دبستان با توجه به شکل‌گیری شخصیت و هویت دانش‌آموزان بسیار مهم است. این آموزش حتما باید براساس احترام و عدالت باشد و تبعیض و تفاوتی وجود نداشته باشد. این شکل از آموزش سبب ایجاد پویایی و انعطاف فرهنگی و اجتماعی در جامعه خواهد شد.

وی یادآور شد: در مدارس خراسان رضوی قریب به ۶۰ هزار دانش‌آموز اتباع وجود دارد که در ۴۵ منطقه آموزش و پرورش استان در ۳۵۰۰ آموزشگاه و در ۱۷۰۰۰ کلاس درس در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.