صفحه اصلی / استان ها / البرز / استاندار جدید البرز با چه مسائلی دست و پنجه نرم خواهد کرد؟
استاندار جدید البرز با چه مسائلی دست و پنجه نرم خواهد کرد؟

استاندار جدید البرز با چه مسائلی دست و پنجه نرم خواهد کرد؟

در جلسه امروز چهارشنبه 21 آذر هیئت دولت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی برگزار شد، عزیزاله شهبازی برای نمایندگی عالی دولت در استان البرز، رأی اعتماد گرفت.

شهبازی

به گزارش کسب و کار نیوز، پس از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان و خداحافظی محمدعلی نجفی از استانداری البرز، عزیزاله شهبازی که به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مشغول به کار بود به عنوان سرپرست انتخاب شد تا اینکه امروز با رأی اعتماد هیئت دولت، استاندار البرز شد.

شهبازی از سال ۹۲ تا پیش از آمدن به البرز سکاندار فرمانداری آبادن بود، وی در دهه ۷۰ مسئولیت سیاسی در بهبهان و اهواز را عهده‌دار بوده است.

تنوع قومی و وضعیت موزاییکی البرز، تراکم بالای جمعیت، مهاجرپذیری، موقعیت استراتژیک و حجم بالای تردد از البرز، موضوعات زیست‌محیطی به خصوص در حوزه آب، آسیب‌های اجتماعی، حاشیه‌نشینی، همجواری با پایتخت و سرریز مسائل تهران به البرز از جمله مسائلی است که استاندار جدید البرز را به خود مشغول خواهد کرد.

تنوع آب و هوایی و ظرفیت فوق‌العاده گردشگری، استقرار واحدهای صنعتی متعدد و برندهای ملی در استان، دسترسی به بازاری ۲۰ میلیونی، پتانسیل ویژه علمی و دانشگاهی، جمعیت ۱۵۰ هزار نفری دانشجویی و دانشگاهی، جایگاه متوسط به بالا در تولید محصولات کشاورزی، توان ویژه صادراتی و موقعیت ویژه در تولید ناخالص داخلی کشور هم از پتانسیل‌هایی است که برای عملی شدن سهم البرز در تحقق سندهای بالادستی و اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت کشور، ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی و حل مسائل اجتماعی در اختیار شهبازی است.

 سیدحمید طهایی استاندار اسبق البرز که از ابتدای دولت یازدهم تا اواسط سال ۹۶ در این استان نمایندگی عالی دولت را بر عهده داشت به فراخور وضعیت اقتصادی کشور، تمرکز خود را در این حوزه بر روی احیای واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل گذاشت، پس از وی محمدعلی نجفی سعی کرد علاوه بر احیای واحدهای صنعتی، بر حجم اشتغال در استان بیفزاید؛ حال نوبت عزیزاله شهبازی است تا با تعیین یک استراتژی کلی و فراگیر، نقش خود را در بهبود اوضاع البرز ایفا کند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ساعت کاری بازار

ساعت کاری بازار روزهای کرج اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهراب سعادت اظهار کرد: طی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.