صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / سه پروژه بزرگ صنعتی در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
سه پروژه بزرگ صنعتی در هرمزگان به بهره‌برداری رسید

سه پروژه بزرگ صنعتی در هرمزگان به بهره‌برداری رسید

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سه پروژه بزرگ در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس استان هرمزگان افتتاح شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، جعفر سرقینی با اعلام خبر فوق افزود: این سه پروژه شامل گازرسانی به صنایع و نیروگاه غدیر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، احداث جاده و دیوار پیرامون سایت توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، نیروگاه سیکل ترکیبی هرمز در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس است.

سرقینی عنوان کرد: میزان سرمایه گذاری گازرسانی به صنایع و نیروگاه غدیر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ۴۲۰ میلیارد ریال، ۹۰۰ میلیارد ریال احداث جاده و دیوار پیرامون سایت توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و نیروگاه سیکل ترکیبی هرمز در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ۴۰میلیون یورو  بعلاوه ۳۰۰ میلیارد ریال است.

وی میزان اشتغال نیروگاه سیکل ترکیبی هرمز را در زمان بهره برداری ۶۰ نفر اعلام کرد و افزود: کلنگ فعالیت شرکت توسعه و فراوری سنگ آهن تنگ زاغ  در شهرستان حاجی آباد زده شد.

سرقینی همچنین اضافه کرد: این واحد با سرمایه گذاری ۵۱۰ میلیارد ریال و با مساحت ۲۰ هکتار شروع به فعالیت خواهد کرد.

سرقینی با اشاره به اینکه با راه اندازی این شرکت ماده اولیه واحد گندله سازی ، کنستانتره آهن تولید می کند، تصریح کرد: اشتغالزایی این شرکت در صورت آغاز فعالیت بیش از ۱۲۰ نفر و ظرفیت تولید این شرکت ۳۰۰ هزار تن در سال است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان اعلام کرد: شرکت توسعه و فرآوری سنگ آهن تنگ زاغ در شهرستان حاجی آباد و در نزدیکی معدن تنگ زاغ  است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …