پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / ‌پروژه‌های جهادکشاورزی هرمزگان ‌افتتاح شد
‌پروژه‌های جهادکشاورزی هرمزگان ‌افتتاح شد

با حضور حجتی؛

‌پروژه‌های جهادکشاورزی هرمزگان ‌افتتاح شد

با حضور وزیر جهادکشاورزی پروژه‌های بخش کشاورزی و زیرمجموعه‌های آن افتتاح و به بهره برداری رسید.

حجتی

به گزارش کسب و کار نیوز، ‌صبح امروز با حضور حجتی وزیر جهاد کشاورزی پروژه ۵۳ هکتار گلخانه تولید محصولات کشاورزی، سه هزار هکتار آبیاری نوین، چند پروژه آبخیزداری، ۲واحد بسته بندی ماهی و میگو با اشتغال بیش از صدها نفر مورد بهره برداری قرار گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی با سفر به شهرستان حاجی آباد، با بهره برداری نمادین از دو واحد گلخانه ای برخورداری و شهدادی به طور هم زمان ۵۳ هکتار گلخانه در دیگر شهرستان‌های این استان نیز افتتاح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در حاشیه مراسم افتتاح این پروژه ها در جمع خبرنگاران با بهره برداری از این طرحها، سطح کل گلخانه های هرمزگان به ۲۸۲هکتار با تولید سالانه ۷۰هزارتن محصولات سبزی و صیفی به ویژه گوجه فرنگی، خیارسبز و فلفل افزایش یافت.

باقر زاده یادآورشد: طرح آبیاری تجمیعی تحت فشار نخلستان شمیل به مساحت ۱۶۰هکتار نیز به نمایندگی از دهها پروژه دیگر به وسعت سه هزار هکتار به طور هم زمان در سطح این استان مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از دو طرح ذکر شده برای ۹۰نفر بطور مستقیم و۵۰۰نفر نیز به صورت فصلی شغل ایجاد می شود.

با بهره برداری از این سه هزار هکتار وسعت زمینهای مجهز شده به آبیاری نوین در هرمزگان به بیش از ۱۱۰هزار هکتار افزایش می یابد که این رقم شامل ۶۴درصد از کل سطح زیر کشت باغها و مزارع این استان را شامل می شود.

آغاز عملیات اجرایی مرکز عمل آوری میگو، ماهی و سردخانه سه هزارتنی شهرک صنعتی گامرون(شرق شهربندرعباس) و افتتاح واحد عمل آوری و بسته بندی به همراه هشت تونل انجماد با ظرفیت ۱۰۰تن از دیگر طرح های اعلام شده در سفر وزیر جهاد کشاورزی به هرمزگان هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.