چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / روسیه: آمریکا بطور یکجانبه توافق امنیت فناوری اطلاعات با روسیه را متوقف کرد

روسیه: آمریکا بطور یکجانبه توافق امنیت فناوری اطلاعات با روسیه را متوقف کرد

یک مقام ارشد حوزه سایبری و فناوری اطلاعات روسیه گفت: آمریکا به صورت یک جانبه توافق امنیتی حوزه اطلاعاتی را با روسیه متوقف کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز،  به نقل از خبرگزاری اسپوتینک نیکولای موراشوف، معاون مدیر مرکز ملی پاسخ به تهدید سایبری روسیه ضمن بیان اینکه آمریکا یک توافق امنیت فناوری اطلاعات با روسیه را بلوکه کرده از واشنگتن خواست گفتگوهای سازنده ر ا از سر بگیرد.

موراشوف در نشستی اظهار کرد: تنها همکاری میان تمامی طرفین مربوطه می تواند زمینه را برای مقابله موثر با حملات سایبری فراهم کند. با این پبش زمینه ما از اقدام مقام‌های آمریکایی در بلوکه کردن یک جانبه مکانیزمهای همکاری در زمینه تضمین امنیت فناوری های مخابراتی و اطلاعاتی متعجب شدیم.

او یادآور شد: این مکانیزم ها  با ابتکار رهبران روسیه و آمریکا در سال ۲۰۱۳ ایجاد شدند و هدفشان یک کارگروه سطح بالایی آمریکایی-روسی در زمینه تهدیدات سایبری بود.

موراشوف اظهار داشت: آمریکا به همراه نزدیکترین هم پیمانانش و کشورهای اتحادیه اروپا با ابتکارهای روسیه در چارچوپ کاری سازمان ملل در مورد تضمین امنیت سایبری جهانی و مقابله با کاربرد مجرمانه اطلاعات و فناوریهای مخابراتی مخالفت می‌کند.

وی افزود: ما از آمریکا می خواهیم گفت وگوی سازنده را از سر بگیرد ما همچنین از تمامی طرفهای مربوطه دعوت میکنیم همکاری برابر و آزاد به هدف جلوگیری از تعارض در حوزه اطلاعات با یکدیگر داشته باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.