سیده فاطمه ذوالقدر در گفتوگو با ایسنا گفت: موضوع مد و لباس هر دو سوی تولیدکننده و مصرف کننده را در بر دارد و با توجه به مسائل و موانعی که در این عرصه وجود دارد کارگروه مد و لباس با هدف نهایی که همانا الگوسازی مناسب در جامعه و شناسایی، تربیت و معرفی طراحان، هنرمندان جوان و جویای نام، گام برداشتن در مسیر حرفهای و توجه به استانداردهای لازم، زمینهسازی و مشارکت با تولیدکنندگان برای تولید انبوه طرحها، ایجاد نگاه عمومی و ارتقاء علاقهمندی مردم به نمادهای مد ایرانی، توجه به بهرهمندی از پارچههای سنتی و ایرانی، تبدیل شرایط مزونها به مؤسسات هنری مد و لباس است، جلسات مستمری را برگزار می کند.
نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: مد و لباس ایرانی پیشینه تاریخی، فرهنگی و ارزشی دارد که به عنوان یک عرصه برای خلاقیت و کارآفرینی باید بیشتر از آن استفاده کرد و نباید این رویکرد محدود به بازار داخلی شود و بلکه بازار بین المللی نیز می تواند میزبان طراحان مد و لباس ایرانی باشد اما متاسفانه این چرخه واراداتی پوشاک معکوس شده در حالی که صادرات پوشاک باید به منبع ارزآور برای کشور مبدل شود. تجربه برگزاری جشنوارههای برون مرزی و استقبال عمومی بر این مهم صحه می گذارد و این ایده را دور از ذهن و واقع قرار نمیدهد که کشورمان در جایگاه یک صادرکننده موفق مد و لباس قرار گیرد.
وی تصریح کرد: در این خصوص از ظرفیت رسانه برای معرفی این موضوع به درستی باید استفاده شود که راهاندازی تلویزیون الکترونیکی در راستای معرفی دستاوردهای تولیدکنندگان اقدامی شایسته تقدیر است که با توجه به اقدامات مثبت و افزایش مشارکت بخش خصوصی و مسئولان دولتی عرصه مد و لباس، گزارش جامعی از اقدامات و عملکرد این بخش در صحن علنی مجلس ارائه خواهیم داد تا با اتخاذ سیاستها خطمشیهای اجرایی شدن مواد قانون، بررسی و تصویب برنامههای پیشنهادی و تعیین برنامه دستگاهها برای تحقق اهداف مدنظر آنگونه که مطلوب جامعه بوده و رونق هرچه بیشتر برای فعالیت، تحصیل، حرفه و مهارت آموزی و کسب و کار را در این بخش را باعث گردد، فراهم سازیم.
انتهای پیام