صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / رییس میراث فرهنگی سوریه: آمریکا و فرانسه آثار باستانی سوریه را چپاول می‌کنند

رییس میراث فرهنگی سوریه: آمریکا و فرانسه آثار باستانی سوریه را چپاول می‌کنند

رییس کل موزه‌ها و میراث فرهنگی سوریه آمریکا، فرانسه و متحدان کرد آنها را به حفاری‌های غیرمجاز در مناطق تاریخی شمال سوریه متهم کرد

 به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری شینهوا، محمود حمود، رییس میراث فرهنگی سوریه گفت: آمریکا، فرانسه و نیروهای دموکراتیک سوری تحت رهبری کردها،  عتیقه‌جات را از منطقه کوهستانی ام السرج به غارت می‌برند.

او اضافه کرد: این کوهستان، که غنی از عتیقه جات است نزدیک شهر منبج در شرق حلب و تحت کنترل کردها واقع شده است. نیروهای تحت رهبری آمریکا نیز همین اقدامات را در منطقه باستانی منبج تکرار می‌کنند.

حمود گفت : حفاری و غارت و دزدی همچنین در آرامگاههای باستانی در شرق منبج به وقوع می‌پیوندد.

وی با ذکر این نکته که سازمان موزه‌ها و آثار باستانی سوریه با برقراری تماس با سازمان‌های بین‌المللی خواستار محکوم کردن این تجاوز به میراث فرهنگی سوریه شده است؛ این اقدام را جنایت و نقض حاکمیت سوریه خواند.

این مقام سوری افزود: امیدواریم ارتش سوریه بتواند صلح و امنیت را هر چه سریع‌تر برقرار کند چرا که نیروهای سوری تنها نیروهای قادر به حفاظت از میراث ما هستند.

فیصل مقداد، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز پیش از این خواستار محکوم کردن “جرایم” ائتلاف تحت امر آمریکا  در سوریه شده است.

ائتلاف تحت رهبری آمریکا آخرین باقی مانده‌های داعش را در ساحل شرقی رودخانه فرات در قسمت شرقی شهر دیرالزور به عنوان قسمتی از حمایت از نیروهای کرد تحت حمایت آمریکا مورد هدف قرار دادند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.