صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / ایده های استارتاپی گردشگری را حمایت می کنیم
ایده های استارتاپی گردشگری را حمایت می کنیم

مدیرعامل شتاب دهنده استارتاپ های گردشگری دانشگاه علامه طباطبایی:

ایده های استارتاپی گردشگری را حمایت می کنیم

مدیر عامل شتاب دهنده استارتاپ های گردشگری مرکز رشد دانشگاه علامه طباطبایی می گوید: ایده های جذاب استارتاپی گردشگری را به صورت مالی، حقوقی و خدماتی حمایت می کنیم.

صورح واحد زاده در نشست خبری اولین ایده گَرد از مجموعه ایده گَردهای شتاب دهنده استارتاپ های فعال در حوزه گردشگری مرکز رشد دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: این مرکز دو سال است که راه اندازی شده ؛ این مجموعه تخصصی گردشگری که زیر نظر دانشگاه علامه فعالیت دارد کمک می کند تا استارتاپ های گردشگری به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از بازار کار، پس از توانمندسازی به سرمایه گذار وصل شده و وارد حوزه کسب و کار شوند.
وی افزود: اولین رویداد ما که کشف ایده های گردشگری است به آموزش منتهی می شود و سپس گروهها جذب و آماده به کار خواهند شد.
واحد زاده تصریح کرد: خدمات آی تی، استراتژی و تبلیغات، استقرار در محل کار، اینترنت پرسرعت، مشاوره های مالی و حقوقی و کمک های مالی از جمله امکانات و خدماتی خواهد بود که توسط ما به استارتاپ های علاقمند اعطا می شود.
ایده گرَد
واحد زاده گفت: ایده گرَد مسابقه‌ای است که ما آن را برگزار می کنیم و در آن افراد خلاق و دارای ایده در هر رده سنی و تحصیلی، ایده‌های خود را ارائه می‌دهند.
وی ادامه داد: ایده گرد رقابتی است تا ایده برتر بتواند حمایتی که استحقاق آن را دارد برای عملیاتی شدن و ارائه به بازار دریافت کند.شما به‌عنوان دارنده یک ذهن خلاق لیاقت آن رادارید که مجالی برای ارائه و داوری حرفه‌ای بیابید.
وی دلیل فعالیت این مرکز در حوزه گردشگری و به شکل استارتاپ را آشتی رشته‌های فنی، مهندسی و علوم انسانی در استارتاپ های گردشگری برشمرد و افزود: گردشگری همراه با شتاب روز در حوزه علم و فناوری بهترین بازارها را برای اقتصاد کشورها خلق کند.
شرایط شرکت در مسابقه ایده گرد
واحد زاده تاکید کرد: افراد در هر سنی که هستند با هر مقطع تحصیلی به‌تنهایی یا با گروه خود، اگر ایده خوبی دارند، می‌توانند در مسابقه ما شرکت کنند. ایده خوب، ایده‌ای است که هنوز بازار با آن آشنایی چندانی ندارد و صاحب ایده می‌داند که نقطه شروع و اوج کارش در کجاست. بازار را به‌خوبی می‌شناسد و می‌تواند ایده خود را از لحظه ارائه، در بازار تجسم کند. پس در اصل ایده پرداز از ایده‌ مهم‌تر است.
او ادامه داد : کسانی که موفق به کسب مقام ایده برتر شوند، «شتاب‌دهنده سی سو تِک» بر روی ایده آنها سرمایه گذاری می کند تا به نتیجه برسند. این سرمایه گذاری شامل حمایت های معنوی و مشاوره های مالی، حقوقی، فنی و استراتژی است.
درواقع برگزیده ها می‌توانند تحت لوای «شتاب‌دهنده استارتاپ های های گردشگری مرکز رشد دانشگاه علامه طباطبایی» ضمن دریافت مشاوره‌های مالی، فنی، حقوقی و استراتژی، میزی برای کار و حتی تیم موردنیاز خود برای عملیاتی کردن ایده را بیابند و با خاطری آسوده بازار خود را کشف کنند و توسعه دهند.
زمان برگزاری ایده گرد
مدیر این مرکز شتاب دهنده استارتاپی تصریح کردکه شرکت‌کنندگان تا تاریخ ۱۵ بهمن ایده‌های خود را ارائه می‌دهند. ۵ ایده برتر در مرحله اول داوری، در روز برگزاری مسابقه در حضور داوران و متخصصان حوزه گردشگری و آی تی حضور می‌یابند تا ۳ ایده برتر انتخاب شود که این ۳ ایده به سرمایه گذاران اصلی مرتبط می شوند.
و باقی گروهها با شرکت در دوره های آموزشی پیش بینی شده و رفع اشکالات مجددا در این چرخه قرار خواهند گرفت.
وی اضافه کرد: دلیل حضور ما این است که علاقمندان برای راه‌اندازی کسب‌وکار در حوزه گردشگری باید با فرآیند اداری پیچیده‌ای دست‌وپنجه نرم کنند که ممکن است حتی آنها را از ادامه مسیر منصرف کند. از سوی دیگر افراد خلاق و دارای ایده در حوزه گردشگری به‌صورت طبیعی به تخصص آی تی مجهز نیستند. تمام این کاستی‌ها توسط ما برای آنها جبران می‌شود.
وی با انتقاد از وضعیت فعلی نحوه اعطای مجوز برای استارتاپ های گردشگری تصریح کرد: استارتاپ ها به دلیل عدم درک درست در شکل سنتی معاونت گردشگری دقیقا باید مشابه یک آژانس گردشگری فضای ۱۰۰ متری و سابقه کار در گردشگری داشته باشند و این مانع بزرگ از طرف نهادی است که باید خود، محرک و مشوق این ایده های نو و کمک کننده به صنعت گردشگری باشد که امیدواریم با تعامل ما و معاون گردشگری برای این نقصان چاره اندیشی شود.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.