صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / دستگیری ده متهم حادثه چابهار/نظراتی در مورد منع بکارگیری بازنشستگان/تایید حکم اعدام باقری درمنی
دستگیری ده متهم حادثه چابهار/نظراتی در مورد منع بکارگیری بازنشستگان/تایید حکم اعدام باقری درمنی

در گزیده اخبار سیاسی ۱۸ آذر بخوانید؛

دستگیری ده متهم حادثه چابهار/نظراتی در مورد منع بکارگیری بازنشستگان/تایید حکم اعدام باقری درمنی

احتمال بازگشت طرح "خرید سربازی" در بودجه ۹۸، تاثیر تعیین روزی ملی برای حضور اقوام ایرانی در جامعه با لباس‌های خود، نظراتی درمورد قانون منع بکارگیری بازنشستگان، توافق فرانسه و آلمان برای میزبانی سازوکار مالی ویژه با ایران، دعوت از خانواده دانشجوی خودکشی کرده دانشگاه الزهرا برای اخذ توضیح، واکنش ایران به ادعای درخواست تهران برای حضور در مذاکرات استکهلم
و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یکشنبه، هجدهم آذرماه ۱۳۹۷ است.

18.9

به گزارش کسب و کار نیوز، فرمانده ناجا در حاشیه بازدید از مرکز فوریت‌های ۱۹۷ کرج گفت: حادثه تروریستی چابهار تأثیر منفی بر روحیه مردم نداشته و امیدواریم با همکاری مردم منطقه بتوانیم به سرنخ‌های مناسبی برای دستگیری مجرمان این حادثه برسیم. سردار حسین اشتری گفت: در ارتباط با این حادثه تا کنون ۱۰ نفر شناسایی و دستگیر شده اند و بقیه نیز به مرور زمان دستگیر خواهند شد.

همچنین دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی  در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه شهر کرد، گفت: محصول فساد اقتصادی قطعا تبعیض است و موجب ایجاد بی‌عدالتی و عدم امید به آینده خواهد شد، اما تعامل و وحدت موجب عبور از مسائل بوده و رمز پیروزی است. کاظم پالیزدار افزود: در جوامع پیشرفته جرمی بالاتر از عدم پرداخت مالیات نیست، اما در ایران برخی مالیات را نمی‌پردازند و به این موضوع افتخار می‌کنند و بخش عمده‌ای از فساد اقتصادی به دلیل نداشتن نظام جامع مالیاتی است و وزرات اقتصاد سال‌هاست که در حال تنظیم آن بود اما با وجود پیشرفت‌هایی که داشته، با کندی و هزینه بسیار پیش رفته است.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نیز در دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه همه مشکلات ریشه خارجی نداشته است گفت:برخی مشکلات محصول بی تدبیری ها در داخل کشور است. وی در پاسخ به این پرسش که اگر شما رئیس جمهور می شدید وضعیت کشور بهتر بود، گفت: خدا رحم کرد که ریس جمهور نشدم که دلار ۵هزار تومان شود.

سعید جلیلی  هم در دانشگاه تهران تصریح کرد: کسانی می آیند و تجویز واقع بینی می‌کنند، بله خیلی هم خوب است، اما نباید به بهانه واقعیت بینی، از آرمان ها بگذریم. اتفاقا جالب این است که همان افراد با ژست واقع بینی، شعارهای رمانتیک و موهوم می‌دهند. مثلا می‌گویند اگر امروز برویم و با ترامپ مذاکره کنیم هیچکس مثل او به ایران امتیاز نمی دهد.

آیت الله سیداحمد خاتمی با اشاره به اینکه اجلاس آینده مجلس خبرگان رهبری ۲۱ و ۲۲ اسفند برگزار می‌شود گفت: با توجه به سیاست های کلی انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان آماده و موادی از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان در اجلاسیه های گذشته به تصویب رسیده و بررسی دیگر بندها به اجلاس بعد موکول شده است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت‌ که احتمال بازگشت طرح “خرید سربازی” در بودجه ۹۸ با درخواست نمایندگان وجود دارد و افزود: دولت در بودجه ۹۸ طرح جریمه ریالی سربازی را حذف کرده است که با توجه به کاهش درآمدهای نیروهای مسلح بعید نیست که مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی بودجه مجددا این موضوع را بگنجاند.

همچنین نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که درخواست افزایش نرخ بنزین هنوز به صورت رسمی از سوی دولت ارائه نشده اما شواهد نشان می‌دهد که دولت در حال آماده سازی شرایط برای افزایش نرخ بنزین است، گفت: اگر دولت در لایحه بودجه امسال بحث افزایش نرخ بنزین را مطرح کند، مجلس نیز درصد مشخصی را خواهد پذیرفت.

نماینده مردم تبریز هم  به تبیین شیوه‌های ایجاد نشاط و امید در جامعه پرداخت و افزود: استفاده از اشعار شعرای ملی در کنسرت‌های خیابانی قاعدمند در ایجاد نشاط اجتماعی نقش بی‌بدیلی دارد. فرهنگی همچنین بر تاثیر تعیین روزی ملی برای حضور اقوام ایرانی در جامعه با لباس‌های خود تاکید کرد.

ابوالفضل سروش، عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی  در صفحه شخصی توییتر خود ادعای اخیر کریمی‌قدوسی مبنی بر اینکه ۵۰ درصد مجلس به دنبال فروپاشی نظام است را خلاف منافع ملی و توهین به شعور مردم دانست و از شورای نگهبان خواستار دقت بیشتر در بررسی صلاحیت چنین افرادی شد.

نظراتی در مورد منع بکار گیری بازنشستگان

نماینده مردم مشهد:در اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان به چه ظرافت‌هایی توجه شود؟

عضو فراکسیون مستقلین مجلس: مجلس به‌طور شفاف مرجع تعیین بازنشستگانی که جایگزین ندارند را مشخص کند

عضو فراکسیون امید مجلس: مجلس باید مرجع تعیین تکلیف بازنشستگانی باشد که جایگزینی ندارند

رئیس فراکسیون جوانان مجلس:موارد مدنظر رهبری در قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان بررسی می‌شود

نماینده مردم بجنورد:قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، برای جوانان ایجاد انگیزه می‌کند

تاکید نماینده تهران بر ضرورت جانشین‌پروری مدیران پیش از بازنشستگی

***

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به  به ادعای درخواست تهران برای حضور در مذاکرات استکهلم گفت: مشورت‌های استکهلم ماهیت یمنی- یمنی دارد و جمهوری اسلامی ایران از آغاز بحران یمن ( از جمله در بند سوم طرح وزیرامور خارجه) بر ضرورت انجام گفت‌وگوهای یمنی – یمنی به دور از دخالت بیگانگان تاکید داشته است و پیوسته حمایت شفاف و کامل خود را از ماموریت سازمان ملل متحد در مسیر پیگیری یک راهکار سیاسی مناسب به عنوان یگانه راه حل بحران مزبور اعلام کرده است.

یک نشریه آلمانی به نقل از دیپلمات‌ها گزارش داد که فرانسه و آلمان برای میزبانی سازوکار مالی ویژه با ایران با یکدیگر توافق کرده‌اند که بر اساس آن، قرار است شرکت مربوطه در فرانسه باشد و رئیس آن از آلمان انتخاب شود.

همچنین سفیران انگلیس، فرانسه و آلمان در بغداد با حمایت مجدد از برجام تاکید کردند که عراق را از تاثیرات تحریم‌های آمریکا علیه ایران حفظ می‌کنند.

با اشاره به هشدار رییس جمهور به تحریم کنندگان؛ نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر هزینه‌های سنگینی را داده است، گفت: با ادامه‌ی تحریم‌ها ما هم برای مقابله با گروه‌های ترریستی و مبارزه با قاچاق مواد مخدر به کشورهای دیگر تصمیم دیگری خواهیم گرفت.

یک کارشناس مسائل فرانسه  با بیان این که اعتراضات اخیر در فرانسه که از آن به عنوان جلیقه زردها یاد می‌شود ناشی از یکسری نارضایتی‌هایی است که در طول سال‌های گذشته میان مردم انباشته شده است، گفت: اظهار کرد: این احتمال وجود دارد که در پی ادامه اعتراض‌ها در فرانسه، امانوئل مکرون مجبورشود که برای راضی‌کردن جلیقه زردها نخست وزیر خود را قربانی کند و اقدام به تغییر کابینه کند.

محسنی اژه‌ای ، سخنگوی قوه قضاییه در  یکصد و سی و چهارمین نشست خبری خود با رسانه‌ها از تایید حکم اعدام حمید باقری درمنی -از محکومان پرونده‌های اقتصادی اخیر- در دیوان عالی کشور خبر داد و افزود: سید ابوالفضل میرعلی رییس و مدیرعامل (موسسه مالی اعتباری) ثامن الحجج نیز به ۱۵ سال حبس محکوم شد از جنبه کیفری.  از جنبه مالی نیز اموال توقیف و شناسایی شده و به مزایده گذاشته می شود.

همچنین محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران با اشاره به اینکه  تحقیقات تکمیلی در خصوص انگیزه دانشجویی که روز گذشته در دانشگاه الزهرا خودکشی کرده است، در حال انجام است، گفت: خانواده دانشجوی خودکشی کرده دانشگاه الزهرا برای اخذ توضیح دعوت می‌شوند.

لعیا جنیدی در همایش مبارزه با فساد گفت: دادن هرگونه امتیاز اضافی حتی اگر قانونی هم باشد می‌تواند منجر به برهم خوردن رقابت شود. معاون حقوقی رئیس جمهوری افزود: قوانین بانکداری بدون ربا نیازمند بازبینی به لحاظ نقص در کارکرد بانکداری بدون ربا است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.