صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سازمان ملل قطعنامه ضدفلسطینی پیشنهادی آمریکا را رد کرد

سازمان ملل قطعنامه ضدفلسطینی پیشنهادی آمریکا را رد کرد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه ضدفلسطینی پیشنهادی آمریکا را رد کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، پیش‌تر جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از تلاش های گسترده کشورها و طرف‌های مختلف برای مقابله با تصویب پیش‌نویس قطعنامه آمریکایی ارائه شده با هدف محکومیت این جنبش و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطینی تمجید کرده بود.

فوزی برهوم، سخنگوی حماس با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی از این تلاش‌ها تقدیر کرد و آنها را نشانه حمایت از حقانیت آرمان و ملت فلسطین و دفاع از آن دانست.

وی افزود: تمامی اقدامات طرف‌های مختلف ملت فلسطین و نهادهای آن از جمله مراجع ذی‌ربط در تشکیلات خودگردان و به ویژه ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل، ارزشمند و قابل تقدیر و نشانگر احساس مسئولیت و درک خطر چالش‌های پیش روی مسأله فلسطین است.

برهوم تأکید کرد: این تلاش‌ها نشان می‌دهد که ما با وحدت خود می‌توانیم از حقوق ملت فلسطین دفاع کرده و ضمن مقابله با تمامی چالش‌ها، طرح های ارائه شده علیه آرمان فلسطین را به شکست بکشانیم.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نیز بر لزوم دادن رأی منفی به پیش‌نویس قطعنامه آمریکایی ارائه شده علیه جنبش مقاومت اسلامی تأکید کرده بود.

تشکیلات خودگردان اعلام کرده بود، به صورت مداوم با مجموعه عربی و اسلامی و تعدادی از کشورهای دوست فلسطین برای خنثی‌سازی پیش‌نویس این قطعنامه آمریکایی در ارتباط است.

ریاست تشکیلات رام‌الله همچنین بر لزوم دادن رأی مثبت به پیش‌نویس قطعنامه جداگانه ارائه شده از سوی ایرلند تأکید کرد. این قطعنامه بر لزوم رعایت مرجعیت‌های بین‌المللی برای دستیابی به راه حل سیاسی جامعه و عادلانه درباره مساله فلسطین بر اساس قطعنامه های سازمان ملل تأکید دارد.

ایرلند و بولیوی روز پنج‌شنبه پیش‌نویس قطعنامه جدیدی را به مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه دادند که نقطه مقابل قطعنامه آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، پیش‌نویس این قطعنامه ایرلندی-بولیویایی در میان خبرنگاران حاضر در مقر سازمان ملل متحد توزیع شد و شامل اصلاحاتی بر پیش‌نویس قطعنامه آمریکایی است.

این پیش‌نویس بر خلاف پیش‌نویس رد شده، شامل توجه به حقوق فلسطین بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل از جمله قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت است که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس شرقی را غیر قانونی دانسته بود.

در حال تکمیل…

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.