صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پایان نشست‌های “گروه کوچک” درباره سوریه در واشنگتن
پایان نشست‌های “گروه کوچک” درباره سوریه در واشنگتن

پایان نشست‌های “گروه کوچک” درباره سوریه در واشنگتن

نماینده ویژه وزیر خارجه آمریکا در امور سوریه نتایج نشست "گروه کوچک" در مورد سوریه که روز سه شنبه با حضور هیئت مخالفان سوری در واشنگتن برگزار شد را اعلام کرد.

نشست"گروه کوچک" در مورد سوریه

به گزارش کسب و کار نیوز، جیمز جفری، نماینده ویژه وزیر خارجه آمریکا در امور سوریه در اظهاراتی نتایج این نشست‌ها را اعلام کرد.

وی گفت، در این نشست‌ها در مورد اجرای فرایند سیاسی در سوریه با رهبری سوریه و نظارت سازمان ملل به شکلی که پایان سیاسی و مسالمت آمیز دائمی برای درگیری‌ها را ضمانت کند بحث و تبادل نظر شد.

به گفته جفری، شرکت کنندگان با بیانیه استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در مورد نشست اخیر آستانه موافقت کردند. این بیانیه، حفظ  آرامش در ادلب و تعیین ضرب‌الاجل برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه در ۳۱ ماه آتی میلادی را شامل می‌شود.

تلاش‌های بین‌المللی به منظور تشکیل کمیته قانون اساسی در راستای اجرای مصوبات کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه که ابتدای ۲۰۱۸ در شهر سوچی روسیه برگزار شد، در حال انجام است اما سازمان ملل به سختی‌های موجود در این مسیر اشاره می‌کند و نسبت به کناره گیری از تلاش‌هایش برای تشکیل این کمیته در صورت عدم حصول توافق تا پیش از پایان سال جاری میلادی هشدار داده است.

سازمان ملل برای تشکیل کمیته‌ای تلاش می‌کند که قرار است قانون اساسی جدید این کشور را تدوین کند و متشکل از ۱۵۰ تن خواهد بود (به صورتی که ۵۰ تن را دولت، ۵۰ تن را مخالفان و ۵۰ تن را سازمان ملل از نمایندگان جامعه مدنی و کارشناسان انتخاب کنند) اما نشست اخیر آستانه که در ماه جاری میلادی برگزار شد، به گفته دی‌میستورا در تشکیل کمیته قانونی اساسی سوریه شکست خورد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.