صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / مصرف سالانه ۲.۵ میلیارد دلار تجهیزات پزشکی در ایران
مصرف سالانه ۲.۵ میلیارد دلار تجهیزات پزشکی در ایران

مصرف سالانه ۲.۵ میلیارد دلار تجهیزات پزشکی در ایران

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به هزینه سالانه این تجهیزات در کشور گفت: بازار تجهیزات پزشکی ایران ظرفیت بالایی برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان دارد و سرمایه گذاری در این حوزه قطعا نتیجه بخش خواهد بود.

رضا مسائلی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر رضا مسائلی در مراسم افتتاح خط تولید سرنگ اینفیلیتور(مورد نیاز در عمل‌های قلب) که توسط شرکت دارویی تریتا ساخته شده،  اظهار کرد: در حال حاضر از بازار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری تجهیزات پزشکی، ۳۰ درصد سهم تولید داخلی است و مابقی محصولات از کشورهای خارجی به کشور وارد می‌شوند.

وی افزود: بازار تجهیزات پزشکی ایران ظرفیت بالایی برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان دارد و سرمایه گذاری در این حوزه قطعا نتیجه بخش خواهد بود. امروز شاهد افتتاح خط تولید این شرکت هستیم که با فعالیت شبانه‌روزی توانسته محصول با کیفیتی را تولید کند که توانایی رقابت با محصول مشابه خارجی را دارد.

مسائلی تصریح کرد: با توجه به نیاز بازار و قیمت پایین این محصول نسبت به نمونه خارجی، قطعا شاهد افزایش ظرفیت تولید این محصول در آینده‌ای نزدیک خواهیم بود.

وی در ادامه بر صادرات تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت: علاوه بر تامین نیاز داخلی باید به فکر افزایش ظرفیت تولید و صادرات محصولات باشیم.  اگر می‌خواهیم تولید ناخالص ملی را افزایش دهیم، تولید ثروت داشته باشیم و محصولاتمان را به دنیا معرفی کنیم باید صادرات را هدف قرار دهیم.  اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور امسال رشد ۱۰ درصدی تولید محصولات را هدف قرار داده که با تحقق این مهم سهم تجهیزات پزشکی کشور در بازار داخلی به ۲۴۰ میلیون دلار می‌رسد.  رسیدن به این هدف با تلاش و حمایت مسئولان و تولیدکنندگان این عرصه محقق می‌شود. بنابراین باید با قدرت بیشتری در این عرصه گام برداریم.

رئیس هیئت مدیره شرکت ترینا نیز از ساخت سرنگ اینفیلیتور برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: این محصول در زمینه قلب کاربرد دارد و سالانه به ۳۰۰ هزار عدد از آن در کشور نیاز است.

محمدحمید سکادفکر، در حاشیه افتتاح خط تولید سرنگ اینفیلیتور در جمع خبرنگاران اظهارکرد: این محصول در عمل‌های آنژیو، فنرگذاری قلب و رفع انسداد عروق کرونری قلب کاربرد دارد.

وی افزود: سرنگ اینفیلیتور برای اولین بار در ایران تولید شده و تا کنون این محصول از کشورهای هند، فرانسه، آلمان، فرانسه و آمریکا به کشور وارد می‌شد.  ظرفیت تولید این محصول تا پایان سال ۲۰ هزار سرنگ است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بازه زمانی شش ساله ظرفیت تولید به ۴۰۰ هزار سرنگ در سال می‌رسد.

سکادفکر در ادامه به مصرف سالانه این سرنگ در کشور اشاره کرد و گفت: سالانه ۳۰۰ هزار سرنگ اینفیلیتور در ایران مصرف می‌شود که با بهره‌برداری ۱۰۰ درصدی از خط تولید، ۱۰۰ هزار سرنگ را می‌توانیم به کشورهای دیگر صادر کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به قیمت این محصول اشاره کرد و افزود: قیمت تمام شده این سرنگ از محصول مشابه خارجی آن کمتر است و از لحاظ کیفیت نیز با آنها رقابت می‌کند. افتتاح خط تولید این محصول زمینه اشتغال ۱۰ نفر را به صورت مستقیم و ۲۵ نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.