صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / «شان بنیاد مستضعفان ساخت مجتمع های لوکس نیست»
«شان بنیاد مستضعفان ساخت مجتمع های لوکس نیست»

«شان بنیاد مستضعفان ساخت مجتمع های لوکس نیست»

معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان با اعلام تغییر ماموریت‌های این نهاد در حوزه ساخت و ساز گفت: بنیاد پیش از این در بخش مسکن هرجا زمین داشت مجمتع‌های تجاری و لوکس می‌ساخت که به طور عمده این ساختمان ها مورد استفاده برند‌های خارجی بود اما به این جمع بندی رسیدیم که شان بنیاد این نیست و باید ساخت و ساز را به سمت مردمی سوق دهد.

به گزارش کسب و کار نیوز از روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، «منوچهر خواجه دلویی»، «ساخت مسکن برای اقشار متوسط به پایین» را یکی از برنامه‌ها و رویکردهای راهبردی بنیاد مستضعفان به جای مال‌ها و مجتمع‌های لوکس اعلام کرد و افزود: بر این اساس برنامه بنیاد به سمت پروژه‌های انبوه رفت که مخاطبان آن اقشار متوسط به پایین هستند.
وی گفت: اکنون حدود یک میلیون مترمربع زیربنا در هلدینگ عمران مسکن در حال تولید است که به طور دائم به این کار‌ها طرح هایی اضافه و واگذار می‌شود.
خواجه دلویی یادآورشد: به تازگی ساخت یک مجموعه ۸۰۰ واحدی در اسلامشهر آغاز شده است و در مرحله نازک ‌کاری قرار دارد. «زمانی که پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۳۵ درصد برسد، مجوز‌های پیش فروش صادر شده و با یک قیمت کارشناسی شده با تایید کمیته‌ای در بنیاد مستضعفان، عرضه می‌شود.
«در شیراز نیز پروژه ۱۲۰۰ واحدی در منطقه متوسط به پایین در حال ساخت است؛ در مشهد، کرمانشاه، یزد، اصفهان و.. پروژه‌های بزرگ ساخت واحد‌های مسکونی برای اقشار متوسط به پایین و در شان و جایگاه بنیاد مستضعفان در حال اجراست.»
معاون بنیاد مستضعفان خاطرنشان ساخت: رعایت حقوق ذی‌نفع یکی از سر لوحه‌های شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد است و مهم‌ترین ذی‌نفع نیز خریداران هستند. در این زمینه در سه سال اخیر در بخش واگذاری‌ها بیش از ۶۴۰۰ سند به مردم داده شده است.
«اکنون برنامه‌ریزی به گونه‌ای شده که از زمان تحویل خانه حداکثر پس از یکسال باید سند و پایان کار آن گرفته شود.»
اقتصام**۱۱۰۸ ** ۲۰۲۳

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.