صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / درخواست موگرینی برای نجات معاهده سلاح‌های هسته‌ای میانبرد
درخواست موگرینی برای نجات معاهده سلاح‌های هسته‌ای میانبرد

درخواست موگرینی برای نجات معاهده سلاح‌های هسته‌ای میانبرد

فدریکا موگرینی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از روسیه و آمریکا خواست تا معاهده کنترل تسلیحات مربوط به جنگ سرد موسوم به معاهده سلاح‌های هسته‌ای میان‌برد را که بعد از اولتیماتوم 60 روزه اخیر واشنگتن به مسکو به مخاطره افتاده، نجات دهند.

موگرینی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فدریکا موگرینی در اظهاراتی حین ورود به مذاکراتش با وزرای خارجه اعضای ناتو گفت: معاهده سلاح‌های هسته‌ای میان‌بر صلح و امنیت را در خاک اروپا برای ۳۰ سال تضمین کرده است.

وی تصریح کرد: این معاهده باید که به صورت کامل اجرا شود، بنابراین من امیدوارم که استفاده عاقلانه‌ای از زمان به منظور تلاش بیشتر برای حفظ معاهده و رسیدن به اجرای کامل آن از سوی همه طرف‌ها رخ دهد و ما قطعا برای ایفای سهم‌مان به منظور اطمینان حاصل کردن از این رخداد تلاش خواهیم.

این در حالی است که رییس ستاد کل ارتش روسیه آمریکا را متهم کرد به این‌که در یک معاهده کنترل تسلیحات دیگر موسوم به معاهده استارت اقدام به دورزدن برخی بندهای معاهده کرده است.

ژنرال والری گراسیموف رییس ستاد کل ارتش روسیه گفت: آمریکا برخی بندهای پیمان استارت را دور زده و اکنون می‌تواند فورا تعداد کلاهک‌هایش را اگر لازم باشد تا ۱۲۰۰ تا افزایش دهد.

او گفت: متاسفانه همتایان آمریکایی ما مشغول نوسازی برخی تسلیحات تهاجمی راهبردی خود (۴ پرتابگر روی هر یک از ۱۴ زیردریایی کلاس اوهایو و ۴۱ بوئینگ B-52H) برای مدت دو سال بوده‌اند تا یکسری پارامترهای کمی الزامی از سوی معاهده را حاصل کرده و به صورت یک جانبه آنها را از سوابق بیرون کشیدند. این به آنها اجازه داد که ظرفیت تسلیحات تهاجمی راهبردی خود را و همین‌طور تعداد کلاهک‌هایشان چنانچه لازم باشد در سریع‌ترین زمان ممکن به ۱۲۰۰ تا افزایش دهند.

گراسیموف تاکید کرد: روسیه امیدوار است آمریکا گفت‌وگو بر سر تمدید معاهده استارت جدید را ادامه داده و به صورت معقول و سازنده اقدام کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.