صفحه اصلی / سیاسی / دولت / از زبان سرخه‌ای در مذاکرات هسته‌ای استفاده کردیم
از زبان سرخه‌ای در مذاکرات هسته‌ای استفاده کردیم

حسن روحانی:

از زبان سرخه‌ای در مذاکرات هسته‌ای استفاده کردیم

رئیس جمهوری با بیان اینکه آب سالم و بهداشتی برای مردم عزیز و فداکار سرخه تضمین می شود، افزود: آب سالم و پایدار در تابستان سال ۹۹ به سرخه می رسد.

حسن روحانی روز چهارشنبه در سخنرانی در جمع مردم سرخه که در حسینیه شهدای این شهر ایراد شد، با اشاره به حضور اردکانیان وزیر نیرو، از وی خواست که مجدانه پیگیر اجرای این طرح باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: قولی دیگری که مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می دهد ساخت مرکز و مجتمع فرهنگی در سرخه است که باید تا پایان دولت دوازدهم افتتاح شود.

روحانی با اشاره به ویژگی های مردم سرخه گفت: شهر سرخه شهر انسان های عارف، عالم، مجاهد و پرهیزکار است که فراموش نمی کنم که یکساعت به اذان صبح بسیاری از مردم مومن این شهر در مسجد بودند.

رئیس جمهوری گفت: سرزمین سرخه سرزمین مرحوم آیت الله فیض، حجت الاسلام و المسلمین نطنزی و سرزمین شهیدان و دلاوران است که با دلاوری در روزهای سخت از کشور دفاع کردند.

روحانی گفت: البته همه مردم ایران و استان سمنان انقلابی بودند و در انقلاب سهیم بودند؛ و اساسا انقلاب در استان سمنان از این سرزمین شروع شد، مردمی در این سرزمین ده ها نوبت دستگیر شده و مردمی که پای انقلاب بودند و هنوز هم هستند.

وی با بیان اینکه هنوز عزاداری ها، آیین های ایام رمضان و مناسبت های سرخه را در خاطر دارم، افزود: اگر صدها روز در محله های مختلف سرخه قدم بزنم، نمی توانم خاطرات دوران زیبای کودکی را بیان کنم و خداوند والدین همه را رحمت کند و اگر امروز زبان ما با نام خداوند و ایثار برای وطن عجین است، همه را از پدران و مادران قهرمان خود داریم.

مردم سرخه در جنگ حضوری فعال داشتند
رئیس جمهوری گفت: مردم بسیار خوب سرخه در دوران دفاع مقدس حضوری فعال داشتند و بیش از یک گردان از این منطقه در جبهه ها جانفشانی می کردند.

وی افزود: بیشتر مردم این منطقه ایثارگر و از خانواده معظم شهدا و جانبازان هستند که باید از آنان قدردانی کرد.

سرخه ظرفیت های گردشگری فراوانی دارد
حجت الاسلام و المسلمین روحانی گفت: سرخه از نظر گردشگری منطقه بسیار بااستعدادی است و آثار باستانی فراوانی دارد که باید احیا شود.

وی بیان کرد: همچنین در اطراف این منطقه، آب های معدنی بسیار خوبی وجود دارد که باید از این ظرفیت برای توسعه گردشگری سرخه استفاده شود.

رئیس جمهوری با اشاره به این فرهنگ گذشته این سرزمین باید حفظ شود، ادامه داد: این جا سرزمین علم، حوزه و دانش است که باید قابلیت های گردشگری آن را بیش از پیش توسعه داد.

استفاده از زبان سرخه‌ای در مذاکرات هسته‌ای
رئیس جمهوری گفت: یکی از افتخارات مردم سرخه زبان زیبای محلی است که در دوران جنگ تحمیلی همواره توسط بی سیم چی ها استفاده می شد.

وی با اشاره به اینکه ما در دوران مذاکرات هسته ای نیز از این زبان استفاده کردیم، افزود: زبان سرخه ای زبان فارسی است اما گویش سخت و پیچیده ای دارد و یادگرفتن آن هم سخت است.

روحانی ادامه داد: این گویش زیبا و اخلاق خوش مردم سرخه قابل ستایش است و من افتخار می کنم که این دیار مومنان زادگاه من است و در کودکی در این منطقه بودم، چرا که خاطرات خوشی از این دوران و معلمان خوبی که به بنده درس دین و اخلاق دادند، دارم.

رئیس جمهوری پیش از این سخنرانی در گلزار شهدای سرخه و بر مزار والدین خود در وادی السلام شهر سرخه حضور یافت.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روزهای سه شنبه و چهارشنبه در قالب سفر کاروان تدبیر و امید در استان سمنان حضور دارد و در این سفر ۷۸ مصوبه با ۱۴ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش قیمت مرغ به ۸۰ هزار تومان/ مازاد عرضه داریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی یوسف‌خانی، رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.